ملکی خبرداد؛

جزئیات گیر کردن دست کودک سه ساله ای در داخل چرخ گوشت

سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران درباره جزئیات حادثه گیر کردن دست کودک سه ساله‌ای در داخل چرخ گوشت در منطقه یوسف آباد تهران خبر داد.

جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد:  ساعت ۱۶:۰۸  امروز، یک مورد حادثه گیر کردن دست کودک در چرخ گوشت خانگی در داخل یک مرکز درمانی در خیابان بیست و یکم یوسف آباد به سامانه ۱۲۵ سازمان آتش نشانی شهرداری تهران اطلاع داده شد و دو ایستگاه به محل حضور این کودک در این بیماستان اعزام می‌شوند.
 
ملکی گفت: در محل مشاهده شد که متاسفانه یک پسر بچه سه ساله از ناحیه دست چپ، دست او داخل چرخ گوشت خانگی گیر کرده بود و با همان وضعیت، یعنی با چرخ گوشت به این مرکز درمانی آورده شده بود.
 
وی تصریح کرد: در داخل اتاق عمل، شرایط آماده بود که آتش نشان‌ها با دستگاه‌هایی که در اختیار داشتند بتوانند دست کودک را از آن وضعیت رهاسازی کنند.
 
سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران ادامه داد: بنابراین، آتش نشان‌ها در داخل اتاق عمل و در حضور کادر پزشکی، بعد از این که در ابتدا، شرایط بیمار بررسی شد سریعا با دستگاه فرز شروع به برش کردند و در یک عملیات حساس موفق شدند که دست این کودک را در بیاورند که متاسفانه، کودک از ناحیه برخی از انگشت‌ها به شدت آسیب دیده بود و بلافاصله تحویل کادر درمانی بیمارستان شد تا در اتاق عمل بتوانند تا حد امکان دست این کودک را مرمت کنند. امیدوارم که دست این کودک شرایط بدتری نداشته باشد و روند بهبودی اش را حاصل کند.
 
ملکی گفت: در نهایت، در ساعت ۱۷:۰۵ دقیقه عملیات به پایان رسید، همچنین باید گفت دیدن این صحنه‌ها ناراحت کننده بود و به همین خاطر نتوانستم بسیاری از عکس‌ها را منتشر کنم همچنین بزرگتر‌ها باید شرایط محیط را به گونه‌ای ایمن کنند که کودک نتواند به سمت کار‌های خطرناک برود.
 
سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران ادامه داد: دستگاه‌هایی مثل چرخ گوشت، اتوی داغ، چاقو، سیم و‌پریز برق و اشیای بلند مثل سوزن و قیچی و... نباید در اختیار کودکان قرار بگیرد چرا که این‌ها وسایل بازی نیستند، اما بعضاً مشاهده می‌کنیم که این وسیله‌ها در دسترس کودکان قرار داده شده است و کودکان به آن‌ها دسترسی دارند که هر از گاهی حادثه ای این چنینی را شاهد هستیم.
 
وی ادامه داد: در سال‌های دورتر، حادثه چرخ گوشت از جمله حوادث رایج در شهر تهران و برخی دیگر از شهر‌ها بود، اما الان به دلیل این که استفاده از چرخ گوشت در منازل به نوعی کمتر شده است و فرم ساخت چرخ گوشت‌ها هم به گونه‌ای شده است که کمتر در دسترس کودکان است، اما کماکان دست کودکان چهار- پنج ساله به خاطر کوچک و ظریف بودن وارد دستگاه چرخ گوشت می‌شود. بنابراین، می‌طلبد که اطرافیان به خصوص والدین، شرایط ایمن را در منزل فراهم کنند. خواهش می‌کنم به کودکان خود رحم کنیم چرا که آن‌ها ایمنی را خیلی بلد نیستند و آینده بچه‌ها را درنظر بگیریم تا با مشکلاتی روبرو نشوند.

بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار