آمریکا پاسخ یمنی‌ها به تجاوز‌های عربستان را محکوم کرد!

شورای امنیت ملی آمریکا با نادیده گرفتن ۶ سال تجاوز عربستان سعودی به یمن با پشتیبانی غرب، پاسخ اخیر ارتش یمن به این تجاوزگری و هدف قرار دادن تاسیسات نفتی آرامکو را محکوم کرد!

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شورای امنیت ملی آمریکا عصر امروز (جمعه) عملیات اخیر ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در هدف قرار دادن تاسیسات نفتی آرامکو در شهر «جده» عربستان سعودی را محکوم کرد.

در بیانیه شورای امنیت ملی آمریکا آمده است: حمله حوثی‌های یمن را به تاسیسات نفتی آرامکو در جده محکوم می‌کنیم.

شورای امنیت ملی آمریکا مدعی شد: نادیده گرفتن درخواست سازمان ملل برای توقف درگیری‌ها و مذاکره از سوی حوثی‌ها منطقه را بی‌ثبات می‌کند.

هفته گذشته نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن موفق شدند در یک عملیات موفقیت‌آمیز تاسیسات نفتی آرامکو شامل ایستگاه توزیع را با موشک قدس ۲ هدف قرار داده و منهدم کنند.

این ادعای شورای امنیت ملی آمریکا در حالی مطرح می‌شود که تجاوز ائتلاف سعودی به یمن اکنون ششمین سال خود را سپری می‌کند و این تجاوز مردم یمن را با بزرگ‌ترین بحران انسانی جهان مواجه کرده است.

عربستان سعودی با حمایت کامل آمریکا و کشور‌های غربی در طول این سال‌ها زیرساخت‌های غیرنظامی مانند بیمارستان‌ها، مدارس، تاسیسات آب آشامیدنی و مراکز درمانی یمن را بمباران کرده و همچنان به محاصره این کشور ادامه می‌دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار