ساخت تصفیه خانه فاضلاب فاز ۲ پتروشیمی‌های پارس در مراحل پایانی است

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: تصفیه خانه فاضلاب فاز ۲ پتروشیمی‌های منطقه ویژه پارس، که از سوی شرکت دماوند انرژی در حال ساخت است در مراحل پایانی تکمیل قرار دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، فرهاد قلی نژاد مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر در بررسی روند اجرای طرح‌های محیط زیستی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس بیان کرد: اجرای این طرح‌ها در کاهش و پیشگیری از آلودگی‌های محیط زیست در منطقه ویژه اقتصادی پارس در شهرستان‌های عسلویه و کنگان بسیار ضروری است.

او افزود: اجرای برخی از این طرح‌ها در دوسال اخیر آغاز شده که از مهمترین آن‌ها ساخت تصفیه خانه فاضلاب فاز ۲ پتروشیمی‌های منطقه به همت شرکت دماوند انرژی است که در مراحل پایانی تکمیل و راه اندازی قرار دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر ادامه داد: تصفیه خانه فاضلاب فاز ۲ پتروشیمی‌های منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس برای افزایش امکان تصفیه فاضلاب در منطقه و کمک به تصفیه خانه فاضلاب مبین در حال ساخت است تا هیچگونه فاضلابی از پتروشیمی‌ها وارد دریا نشود.


بیشتر بخوانید


قلی نژاد با اشاره به اینکه ساماندهی انبار‌های گوگرد نیز در منطقه ویژه پارس دست اجرا است، ادامه داد: تصفیه خانه‌ پساب‌های بهداشتی و سامانه‌های تکمیلی و پیش تصفیه برخی از پتروشیمی‌ها مانند پتروشیمی مروارید نیز در حال ساخت است.

او عنوان کرد:  امید است با توجه به تصویب طرح کاهش و رفع آلودگی‌های محیط زیست از سوی هیات وزیران و ابلاغ این تصویب نامه  اقدامات مهمی برای کاهش و برطرف کردن آلودگی‌های محیط زیست به ویژه کاهش گاز‌های آلاینده و مشعل‌سوزی(فلر) صورت گیرد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.