جنگ فناوری چین و آمریکا همچنان ادامه دارد؛

اپل کارخانه‌های خود را از چین خارج می‌کند

شرکت فاکسفان برای جلوگیری از ادامه جنگ اقتصادی بین آمریکا و چین، تولید بخشی از آی پد و مک بوک‌های اپل را از چین به ویتنام منتقل خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، طبق گزارش بلومبرگ، بزرگترین تولیدکننده دستگاه‌های الکترونیکی و بزرگترین مونتاژکننده محصولات اپل در جهان، تولید برخی از آی پدها و مک بوک‌های شرکت اپل را از چین به ویتنام منتقل می‌کند.

رویترز گزارش داد شرکت فاکسکان، که پیش از این به عنوان شرکت صنعت Hon Hai شناخته می‌شد، در حال ساخت خطوط مونتاژ برای محصولات تبلت و لپ‌تاپ‌های اپل در کارخانه خود در استان باک گیانگ در شمال ویتنام است که در نیمه اول سال ۲۰۲۱ به صورت آنلاین عرضه می‌شود.

بلومبرگ به نقل از یک منبع ناشناس گفت، فاکسکان در اوایل این هفته از سرمایه‌گذاری ۲۷۰ میلیون دلاری برای ساخت کارخانه جدید در ویتنام خبر داد.


بیشتر بخوانید


شرکت فاکسکان برخی از تولیدات اپل در چین را به ویتنام منتقل می‌کند

پس از اعلام جنگ اقتصادی میان آمریکا و چین در دوران ریاست جمهوری ترامپ، برخی از تولیدکنندگان خط تولید محصولاتشان را از چین به کشور‌های دیگر از جمله ویتنام، مکزیک و هند انتقال دادند تا از پیامد‌های این جنگ اقتصادی و تحریم‌های آمریکا علیه خودشان در امان باشند. اپل و فاکسفان هنوز در این باره اظهار نظری نکرده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار