فرمانده انتظامی انزلی:

لاشه ۴۲ قطعه باکلان در انزلی کشف و ضبط شد

فرمانده انتظامی انزلی از کشف لاشه ۴۲ قطعه باکلان در این شهرستان خبر داد و گفت: باکلان پرنده حمایت شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ سیدجعفر جوانمردی فرمانده انتظامی انزلی گفت: با گزارش دریافتی مبنی در زمینه اقدام مجرمانه فردی در شکار پرندگان غیرمجاز و کمیاب، موضوع در دستور کار مأموران پلیس قرار گرفت.

او افزود: مأموران پاسگاه حسن رود پس از شناسایی مخفیگاه متهم با هماهنگی دستگاه قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از محل، تعداد ۴۲ قطعه لاشه ذبح شده پرنده حمایت شده باکلان کشف شد.

سرهنگ جوانمردی ادامه داد: پرندگان کشف شده با دستور قضائی تحویل اداره محیط زیست بندر انزلی شد و تلاش برای دستگیری متهم این پرونده ادامه دارد.

فرمانده انتظامی انزلی تاکید کرد: افرادی که اقدام به حمل و نگهداری پرندگان قاچاق و کمیاب و یا شکار آنان کنند توسط پلیس دستگیر و به مراجع قضائی معرفی می‌شوند.

او اضافه کرد: شهروندان در صورت مواجهه با هرگونه فعالیت غیر قانونی افراد سود جو، مراتب را سریعاً به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

گفتنی است؛ ۲۴۳ گونه پرنده در تالاب انزلی مشاهده شده که از این میان، ۱۱۲ گونه آبزی و ۱۳۱ گونه خشکی ذی هستند. تالاب‌های امیر کلایه، پارک ملی بوجاق و تالاب بین المللی انزلی بویژه پناهگاه حیات وحش سل که، پناهگاه حیات وحش سرخانگل و منطقه حفاظت شده سیاه کشیم بیشترین میزان این مهاجرت را به خود اختصاص می‌دهند.

 

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.