اولویت بندی جدید برای دریافت کنندگان واکسن کرونا

انگلیسی‌ها اولویت بندی جدیدی برای دریافت کنندگان واکسن کرونا ایجاد کرده اند که سالمندان نیازمند به مراقبت در صدر آن قرار دارند.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، در صورت قطعی شدن واکسن کرونا تولید آن به دلیل کمبود فناوری با محدودیت روبرو است که بر همین اساس دریافت کنندگان واکسن الویت بندی می‌شوند.

در لیست اولویت دریافت کنندگان واکسن موقت کرونا که توسط سازمان بهداشت عمومی انگلیس منتشر شده، افراد ۷۰ سال و سالمندان همچنان در صدر فهرست قرار دارند و آسیب پذیر‌ترین گروه هستند.

در ادامه این لیست افراد ۱۸ ساله ویا بزرگتر که از نظر بالینی بسیار آسیب پذیر هستند، توجه ویژه به آن‌ها شده است و هم اولویت افراد بالای ۷۰ سال هستند.

بیمار‌های آسیب پذیر افرادی هستند که از بیماری‌هایی مانند سرطان خون، سرطان استخوان یا ریه، بیماری مزمن کلیه و سندرم داون رنج می‌برند.
جِما پیترز، مدیر عامل خیریه سرطان خون انگلیس گفت: قرار دادن افراد مبتلا به سرطان خون در همان اولویت افراد بالای ۷۰ سال، این واقعیت را نشان می‌دهد که آن‌ها به ویژه در برابر ویروس کرونا آسیب پذیر هستند.

او اضافه کرد: هر واکسنی ممکن است در افراد مبتلا به سرطان خون به خوبی کار نکند، بنابراین واکسیناسیون افراد مبتلا به سرطان خون بسیار حیاتی و حساس است.

لیست اولویت بندی افراد به ۹ گروه تقسیم شده و به شرح زیر است:

اولین گروه سالمندانی هستند که نیاز به مراقبت دارند و یا در خانه سالمندان هستند.

دومین گروه شامل افراد بالای هشتاد سال و کادر درمان و نیروی درمانی است.

افراد بالای ۷۵ سال در سومین رتبه قرار دارند.

چهارمین گروه افراد آسیب پذیر هستند که از بیماری‌های مانند سرطان خون، سرطان استخوان یا ریه، بیماری مزمن کلیه و سندرم داون رنج می‌برند.

پنجمین گروه شامل افراد ۶۵ سال و بزرگتر از آن هستند.

افرادی حساس و ریسک بالا بین ۱۸ تا ۶۵ سال در اولویت ششم قرار دارند.

سه گروه آخر دریافت واکسن به ترتیب افراد بالای ۶۰ سال، ۵۵ سال و ۵۰ سال هستند.

همانطور که مشاهده شد سن یکی از مهمترین عوامل تعیین کننده الویت هاست و بقیه افراد که جزو دسته‌های بالا قرار نمی‌گیرند از ریسک بالایی برخوردار نیستند و نیازی به واکسن اضطراری ندارند.


بیشتربخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار