۲۹ میلیون دلار صادرات از مرز ریمدان دشتیاری انجام شد

مدیر بازارچه مرزی ریمدان دشتیاری گفت: ۱۰۶ هزار تن کالا به ارزش ۲۹ میلیون دلار از ابتدای سال جاری تاکنون از این مرز صادر شده که نوید دهنده فعالیت خوب این بازارچه با وجود مشکلات و محدودیت‌ها در ایام کروناست.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، سلیم هوت مدیر بازارچه مرزی ریمدان دشتیاری اظهار داشت: بازارچه مرزی ریمدان در ۲ ماهه اول سالجاری به خاطر کرونا تعطیل بوده و ماه سوم هم با محدودیت هفته‌ای سه روز انجام فعالیت داشته، ولی با همه وجود صادرات از این مرز نسبت به مشابه سال گذشته بیشتر بوده است.

او  افزود: صادرات از مرز ریمدان در هفت ماهه نخست پارسال ۱۶ میلیون دلار بوده، اما هم‌اینک ۸۰ درصد صادرات افزایش یافته است.

مدیر بازارچه مرزی ریمدان دشتیاری گفت: اعتبارات مصوب امسال تقریبا حدود پنج میلیارد تومان بوده که برای ساخت محوطه سازی، ادامه دیوار کشی، برج نور و سرویس بهداشتی برای رانندگان در نظر گرفته شده است.

او  ادامه داد: مهمترین مشکلات مرز ریمدان عدم وجود جاده مناسب و آب آشامیدنی است که هم‌اینک با تانکر آبرسانی سیار می‌شود.

هوت عدم وجود مجتمع‌های رفاهی بین راهی را یکی از مشکلات بازاراچه مرزی ریمدان عنوان کرد و افزود: با پیگیری‌های انجام شده سه مجوز مجتمع رفاهی صادر شده و در حال ساخت است.

او گفت: مرز ریمدان در محدوده شهرستان دشتیاری از سال ۸۷ راه‌اندازی شده و فاقد هرگونه امکانات و زیرساخت‌ها بود، اما در سال ۹۵ با پیگیری‌های مسوولان و مردم با رسمی شدن این مرز برای جابجایی کالا و مسافر بین ایران و پاکستان از سوی دولت موافقت شد و هم اینک فعالیت‌های تجاری در این مرز در حال انجام است.

مرز ریمدان دشتیاری در نقطه صفر مرزی ایران و پاکستان بهترین مسیر و راه دسترسی ایران به ۳۷ درصد جمعیت جهان (پاکستان، چین و هند) است لذا توجه به زیرساخت‌های این مرز برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی از الزامات است.

همچنین مرز ریمدان برای صادرات و واردات کالا، انتقال زائران پاکستانی و گردشگران و مسافران خیلی مناسب است و تا بندر گوادر پاکستان حدود ۷۰ کیلومتر فاصله دارد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار