لیگ برتر فوتبال انگلیس؛

شیاطین سرخ در اندیشه تداوم روز‌های خوب/ چلسی - تاتنهام؛ شهرآوردی برای صدرنشینی

هفته دهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال انگلیس امروز (یکشنبه) با انجام چند بازی مهم پیگیری می‌شود.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، در ادامه هفته دهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال انگلیس امروز (یکشنبه) ۲  دیدار مهم برگزار می شود ، ابتدا از ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه منچستریونایتد در دیداری خارج از خانه به مصاف تیم ساوتهمپتون خواهد رفت و پس از آن از ساعت ۲۰ چلسی در ورزشگاه استمفوردبریج میزبان تاتنهام خواهد بود.

ساوتهمپتون - منچستریونایتد

منچستریونایتد در شرایطی به دیدار ساوتهمپتون می‌رود که با ۱۳ امتیاز از ۸ بازی در رتبه یازدهم جدول رده بندی قرار دارد و تیم میزبان با یک بازی بیشتر و کسب ۱۷ امتیاز در رتبه پنجم جای گرفته است.

اوله گونار سولشر سرمربی منچستریونایتد بر خلاف اوایل فصل که حتی موضوع اخراجش نیز مطرح شد، هفته‌های اخیر روز‌های خوبی را تجربه می‌کند، زیرا تیمش چه در لیگ برتر و چه در لیگ قهرمانان اروپا نتایج بسیار خوبی کسب کرده است.

هفته گذشته منچستر یونایتد در لیگ قهرمانان اروپا باشاک شهیر استانبول را ۴ بر یک در هم کوبید و قبل از آن هم ۲ پیروزی ارزشمند برابر اورتون و وست بروم در لیگ برتر به دست آورد.

منچستر یونایتد پس از شکست سنگین ۶ بر یک برابر تاتنهام (۴ اکتبر) در اولدترافورد به خود آمد و طی این ۲ ماه بخصوص به لحاظ دفاعی بسیار موفق بوده است به طوری که با دریافت تنها سه گل در لیگ برتر کمترین گل خورده را داشته است. هرچند این تیم در گلزنی آمار خوبی بر جای نگذاشته، اما در همین مدت در لیگ جزیره ۴ پیروزی به دست آورده است.

شاگردان سولشر در لیگ قهرمانان وضعیت به مراتب بهتری دارند آن‌ها از ۴ بازی خود سه پیروزی به دست آورده اند و تیم‌هایی مانند پاری سن ژرمن و لایپزیگ را شکست داده اند.

گرچه یونایتد‌ی ها با شرایط روحی و روانی بسیار خوبی به مصاف ساوتهمپتون می‌رود، اما تیم میزبان هم حریف دست و پا بسته‌ای نخواهد بود. این تیم در هفت بازی آخر خود در لیگ جزیره شکست نخورده و از ۲۱ امتیاز ممکن ۱۷ امتیاز کسب کرده است.

سوابق ۲ تیم

ساوتهمپتون در ۸ بازی اخیر خود در لیگ برتر برابر منچستریونایتد نتوانسته است این تیم را شکست دهد، حاصل این دیدار‌ها ۵ تساوی و ۳ شکست بوده است. آخرین برد این تیم ژانویه سال ۲۰۱۶ در اولترافورد بود. ۴ بازی از پنج بازی آخر آن‌ها در برابر شیاطین سرخ با نتیجه مساوی به پایان رسید.

تیم منچستر یونایتد در ۹ بازی اخیرا خارج از خانه خود برابر ساوتهمپتون هرگز شکست نخورده و در این بازی‌ها چهار تساوی و پنج پیروزی به دست آورده است. تنها شکست شیاطین سرخ در ورزشگاه "سینت مری" به آگوست سال ۲۰۰۳ بر می‌گردد.

منچستر یونایتد در حالی  ۹ بازی خود برابر ساوتهمپتون را برده است که در همه آن‌ها از حریف عقب افتاده بود.

ساوتهمپتون هر ۳ بازی خانگی آخر خود را با پیروزی ۲ بر صفر پشت سر گذاشته است. آخرین باری که آن‌ها چهار بازی پیاپی را در ورزشگاه سینت مری برده‌اند به ماه می‌سال ۲۰۱۶ برمی گردد.

منچستر یونایتد هفت بازی آخر خارج از خانه خود را برده است آن‌ها هرگز در لیگ برتر از نتوانسته اند ۸ بازی پیاپی را با پیروزی پشت سر بگذارند. علاوه بر این منچستر یونایتد به دنبال آن است که برای سومین بار در تاریخ این باشگاه ۴ بازی اول خارج از خانه را ببرد آن‌ها سال۱۹۱۳ و ۱۹۵۸ به چنین رکوردی دست یافته بودند.

وضعیت مصدومان ۲ تیم

"دنی اینگز" مهاجم ساوتهمپتون پس از جراحی زانو به تمرینات بازگشته است، اما در بازی امروز برابر منچستر یونایتد به میدان نخواهد رفت.
ناتان ردموند دیگر بازیکن ساوتهمپتون که به دلیل مصدومیت از ناحیه همسترینگ بازی شنبه برابر ولوز را از دست داد در بازی امروز نیز غایب خواهد بود.

پیش بینی می‌شود که تیم منچستر یونایتد بدون پل پوگبا و اسکات مک تومینی به سینت مری برود، هیچ یک از این ۲ بازیکن روز جمعه تمرین نکردند. پل پوگبا ۲ بازی اخیر منچستریونایتد را هم از دست داده است.

اما بازیکنانی مانند مارکوس رشفورد، ویکتور لیندلوف و آرون وان بیساکا با وجود آنکه هنوز صد در صد آماده نیستند بازی خواهند کرد. فیل جونز و لوک شاو هم همچنان مصدوم هستند، اما جسی لینگارد تمرینات خود را از سر گرفته است.

پیش بینی می‌شود ستاره اصلی منچستریونایتد در این دیدار هم برونو‌فرناندز باشد. او از وقتی که به منچستریونایتد پیوسته است در ۲۴ گل نقش داشته، ۱۴ گل به ثمر رسانده و ۱۰ پاس گل داده است. این بازیکن پرتغالی این فصل در ۴ بازی گل پیروزی بخش یونایتد‌ها را به ثمر رسانده است.

چلسی -  تاتنهام؛ نبرد بر سر صدرنشینی

در دیگر بازی مهم فردا چلسی در استمفوردبریج میزبان تاتنهام است دیداری که تیم پیروز آن صدرنشین لیگ جزیره خواهد شد. به همین دلیل این دیدار برای فرانک لمپارد و خوزه مورینیو مربیان ۲ تیم حائز اهمیت است.

بررسی سوابق ۲ تیم نشان می‌دهد که در این بازی کفه ترازو به سوی چلسی سنگینی می‌کند. چلسی هر سه دیدار آخر خود را برابر تاتنهام با پیروزی پشت سر گذاشته است. تاتنهام در ۳۴ بازی خارج از خانه خود برابر چلسی در تمام رقابت‌ها فقط یک بار پیروز شده است و در بقیه مسابقات ۱۱ تساوی و ۲۲ شکست داشته است. تنها پیروزی تاتنهام برابر چلسی پیروزی سه بر یک این تیم در آوریل سال ۲۰۱۸ بود، اما شرایط این فصل تاتنهام با هدایت مورینیو کاملا متفاوت با گذشته است و کارنامه خوبی دارد.

تاتنهام با هدایت مورینیو از ۹ بازی ۲۰ امتیاز کسب کرده و با یک بازی کمتر از لیورپول ۲۱ امتیازی در رتبه دوم جدول جای دارد. شاگردان مورینیو در ۸ بازی پیاپی بدون شکست بوده اند که طولانی‌ترین روند شکست ناپذیری در رقابت‌های این فصل لیگ جزیره است. این تیم این فصل در تمام بازی‌های خارج از خانه بدون شکست بوده است.

چلسی نیز با ۱۸ امتیاز از ۹ بازی در رتبه سوم قرار دارد و بنابراین برای هر ۲ تیم کسب ۳ امتیاز بسیار مهم خواهد بود.

تاتنهام در ۱۷ بازی خارج از خانه خود برابر چلسی در تمام رقابت‌ها فقط یک بار توانسته است دروازه خود را بسته نگه دارد که آن هم در تساوی بدون گل ۲ تیم در ماه مارس سال ۲۰۱۲ بود.

چلسی امسال در ۷ بازی پیاپی بدون شکست بوده است که در کنار ساوتهمپتون از این نظر در رتبه دوم قرار دارند.

از شروع فصل ۲۰۱۹-۲۰۱۸ چلسی ۸ بازی از ۱۰ بازی خانگی خود در دربی لندن را برده، یک تساوی و یک شکست داشته است. این تیم فصل گذشته برابر وستهام شکست خورد و برابر آرسنال به تساوی ۲-۲ رسید.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار