عاقبت تلخ سلفی بگیران با اموات/ از عکس یادگاری مرگبار با جسد مارادونا تا مسابقه بهترین تصویر با مرده!

سلفی با جنازه مارادونا منجر به قتل شد، اما این نوع سلفی گرفتن سابقه جالبی دارد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، حتما شما هم بعد از مرگ ناگهانی مارادونا، ویدئو‌ها و عکس‌های زیادی از این اسطوره را که در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شد، دیده اید. از عکس‌های آدم‌های معروفی مثل رونالدو و مسی در کنار این اسطوره فوتبال تا دریبل‌های منحصر به فرد این بازیکن خارق العاده.

اما در این میان، دو عکس سلفی هم که با جنازه مارادونا در تابوت گرفته شده بود در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که خشم دوستداران این اعجوبه آرژانتینی را برانگیخت.

یکی از این دو سلفی مربوط به تصویر شخصی به نام «دیگو مولینا» است که یک سلفی در کنار تابوت مارادونا گرفته و آن را منتشر کرده بود.

دیگو مولینا یکی از کارمندان شرکت کفن و دفن «پینیر» بوده که با باز کردن تابوت مارادونا در کنار جسد او عکس یادگاری گرفته است. البته طرفداران خشمگین مارادونا بعد از اخراج این سلفی بگیر هم آرام نشدند و «مولینا» را تیر باران کردند.

سلفی مرگبار با مرده! + تصاویر

البته باید یادآوری کنیم که ماجرای سلفی با بیماران و مرده‌ها در کشور‌ها و فرهنگ‌های مختلف متفاوت است مثلا در اندونزی مرسوم است که با مرده‌ها سلفی بگیرند. در ضمن بعضی از سلفی‌ها در کشورخودمان هم با حاشیه‌هایی همراه شد مثل سلفی عمو پورنگ با جنازه پدرش، سلفی برخی دانشجویان پزشکی با اجساد در اتاق تشریح و سلفی مشهور عباس جدیدی در بیمارستان با منصورخان پورحیدری. در ادامه باهم به سرنوشت سلفی بگیران تصویر دوم با جنازه مارادونا و سلفی‌هایی که با مردگان گرفته شده، پرداخته ایم که خواندنش خالی از لطف نیست.

سرنوشت سلفی بگیران دوم
بعد از کشته شدن پزشکی که با پیکر مارادونا عکس گرفته بود، پدر و پسری هم که با جنازه مارادونا سلفی گرفته بودند برای تامین امنیت، خودشان را به پلیس آگاهی آرژانتین معرفی کردند تا از دست هواداران خشمگین ستاره فوتبال آرژانتین در امان باشند. البته داستان این پدر و پسر هم درباره این سلفی، جالب توجه است.

ادعای این پدر که کنار پسرش بالای سر جنازه مارادونا عکس گرفته، این است: «من در آن جا کار می‌کردم و وقتی پسرم فهمید که مارادونا به آن جا آمده، سریع خودش را رساند این جا و حین در آوردن جنازه یک غریبه به ما گفت لاغر مردنی‌ها، ما سرمان را بالا آوردیم و آن‌ها در همان زمان از ما عکس گرفتند!» البته به گزارش ورزش ۳ وکیل خانواده مارادونا در توئیتی اعلام کرده: «من به خاطر دوستم مارادونا همه تلاشم را خواهم کرد تا بهای چنین اقدام زشت و شنیعی را بپردازند.»

سلفی مرگبار با مرده! + تصاویر


بیشتر بخوانید


مسابقه بهترین سلفی با مرده!
چندی پیش تصاویری در شبکه‌های اجتماعی روسی درباره مسابقه بهترین سلفی با یک مرده یا همان من و جنازه الان یهویی منتشر شده است که خشم بسیاری از کاربران به ویژه پلیس را در پی داشت.

ماجرا از جایی شروع می‌شود که مدیران یک گروه روسی فیس بوک که حدود ۷۰ میلیون عضو دارد از کاربران خود خواستند تا سلفی‌های خود با اجساد را برای آن‌ها ارسال کنند تا به بهترین عکس بین ۳۰ تا ۱۵۰ دلار جایزه نقدی اهدا کنند.

سلفی مرگبار با مرده! + تصاویر

مدیران این گروه در قوانین این رقابت ترسناک نوشته اند که فرد داخل عکس حتما باید لبخند به لب داشته باشد. پس از مدت کوتاهی این سایت پر از عکس‌های کسانی شد که با اموات خود در مراسم تشییع سلفی گرفته اند.

مدیران این گروه اینترنتی، پس از دستگیر شدن توسط پلیس در اعترافات خود گفته اند، جایزه ۱۳۰ دلاری بهترین عکس به کسی تعلق گرفته که با جسد دختر ۱۳ ساله‌ای که در تصادف کشته شده، سلفی گرفته است.

رسم سلفی با مردگان!
در میان رسم‌های عجیب و غریب گوشه و کنار جهان نمی‌توان از کار باورنکردنی گروهی از مردم اندونزی به سادگی عبور کرد، مردمی که به قول خودشان برای رسیدگی به مردگان اقدام به بیرون آوردن جنازه از قبر و گرفتن عکس سلفی با آن‌ها می‌کنند.

اعضای قبیله‌ای در یکی از جزایر اندونزی، بستگان مومیایی شده خود را از گور خارج و آن‌ها را آراسته می‌کنند و در یک مراسم باستانی برای احترام به روحشان با آن‌ها سلفی می‌گیرند.

سلفی مرگبار با مرده! + تصاویر

این قبیله که در جزیره سولاوسی اندونزی ساکن هستند هر سه سال یک بار در مراسمی مذهبی تحت عنوان «مانِنه» اقوام مومیایی شده خود را از گور خارج می‌کنند و آن‌ها را می‌شویند و در آفتاب خشک می‌کنند. سپس لباس زیبا و تمیز به تن آن‌ها می‌کنند و گاهی اوقات برای رضایت روح آن‌ها لباس‌های مورد علاقه خود، عینک دودی و روسری را برای آن‌ها در نظر می‌گیرند. اعضای این قبیله معتقدند رضایت رفتگان آن‌ها برایشان خوش شانسی به ارمغان می‌آورد.

احمقانه‌ترین سلفی جهان
اگر عضو صفحات اجتماعی پرمخاطب نظیر فیس بوک یا توئیتر باشید، می‌دانید که در آن‌ها گروه‌های مختلفی وجود دارد که مخاطبان بسته به علایق خود می‌توانند به آن صفحات بپیوندند. برای مثال «المپیک سلفی ها» نام یکی از گروه‌های فیس بوک بود که در نهایت جان یک جوان ۱۸ ساله به نام «اسکار ریس» را گرفت.

در این گروه سلفی، شخصی که بیشترین تعداد لایک را از آن خود کند، برنده خواهد بود. از این رو اسکار قصد داشت عکسی با عنوان «اسکار دیوانه» بگیرد و با آپلود آن رکورد بیشترین لایک را در گروه بشکند. او برای این کار شبانه از در ِدستشویی بالا رفت و از آن آویزان شد! اما هنگامی که یکی از دستانش را برای گرفتن سلفی از در جدا کرد، ناگهان تعادلش به هم خورد و به زمین پرتاب شد.

سلفی مرگبار با مرده! + تصاویر

سرش هنگام سقوط با توالت فرنگی برخورد کرد و به شدت آسیب دید. اسکار در نهایت به دلیل خونریزی شدید در همان شب جان سپرد، ولی به جای لایک گرفتن در گروه، یک صفحه در فیس بوک با عنوان «یادبود احمق‌ترین سلفی گیر جهان» را از آن خود کرد.

منبع: روزنامه خراسان

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۱:۳۵ ۰۵ تير ۱۴۰۲
چرا اینقدر متن غلط داشت. ترجمه کننده گوگل ترجمه کرده بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۴ ۰۴ دی ۱۳۹۹
کاش یه ذره به اندازه آرژانتینی ها غیرت داشتیم
الیزابت - امینی !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۷ ۱۰ آذر ۱۳۹۹
توی آرژانتین یکی با پیکر مارودونا عکس گرفت، هوادارانش طرف رو روز بعد بدلیل بی احترامی به اسطوره خود به ضرب گلوله کشتن.
تو کشور ما این به اصطلاح سلیبریتی ها به علایق و اسطوره های این مملکت توهین می کنند حتی دستگاه قضا اونا رو به زندان نمیندازه هیچ، هروز گستاخ تر هم می شوند.
فکر کنم باید مثل آرژانتین خود مردم دست بکار بشوند تا دستگاههای مسئول وظایف خود را درست انجام بدهند.
کاش یکی پیدا بشه این الکی بازیگران رو به درک بفرسته.
#الیزابت - امینی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۸ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
چقدر بد
رفتار خوبی نیست
این کارها رو نکنید
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۹:۱۹ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
یه روزی هم یه کسایی با جنازه شما در آینده دور یا نزدیک عکس و فیلم سلفی خواهند گرفت .
هر آنچه به خود نمی پسندید بر دیگران هم مپسندید .
افتاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااد .
والسلام و صلوات التماس دعا .
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۱۷:۳۲ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
تا عقل نباشد جان در عذاب است.
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۱۶:۵۸ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
مراسم باستانی؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۳ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
پدر و پسره دروغ میگن چون دست های پسره این رو میگه با عکس اون سلفی گیر اولی یک شکله! معلومه میخواست سلفی بگیره.
خنده دارترین هم سلفی گیره احمق آخری هست
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۶:۱۳ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
خدا لعنتشان کنه از خاطرات بد سلفی نمگیرن حال ادم بد میشه از خاطرات خوب سلفی میگیرن
ضمنا عمو پورنگ با پدرش گرفت برا یادگاری خودش به کسی ربطی فکر نکنم داشته باشه مگه پخش کرده اگه پخش کرده اشتباه کرده عمو پورنگ بچه مویدبییه حالا دلیل هم نداره اسمش رو وگذاشتین چون در کل باباش بوده صاحب اختیارش از غیر نبوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۳ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
چه احمق هایی پیدا میشن خدایا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۷ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
حالا یکی هم میاد با جسد خودشون سلفی می گیره.
آخرین اخبار