بررسی مشکلات یکی از بزرگترین مجتمع های دامداری کشور در زرندیه

اعضای کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان مرکزی با حضور در زرندیه مشکلات یکی از بزرگترین شرکت‌های دامداری کشور را بررسی کردند.

  به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  با حضور استاندارمرکزی و معاونان اقتصادی و عمرانی استاندار در یکی بزرگترین شرکت‌های دامداری کشور واقع در روستا‌های مجتمع بخش مرکزی شهرستان زرندیه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان مرکزی تشکیل و مشکلات این دامداری بزرگ بررسی شد.

دامداری بزرگ زرندیه یکی از بزرگترین دامداری‌های کشور است که در زمینی به مساحت ۲۴۰ هکتار در کنار روستا‌های مجتمع بخش مرکزی شهرستان بنا شده و با داشتن ۱۲ هزار دام شیری زمینه اشتغال مستقیم ۳۵۰ نفر را بوجود آورده که در افق اینده این شرکت ۴۰ هزار راس دام شیری و اشتغال ۵۰۰ نفر را بوجود خواهد آورد.

یکی از مشکلات مجتمع استفاده از راه روستائی روستا‌های مجتمع بخش مرکزی است که تردد ماشین‌های سنگین دامداری از راه روستائی تازه اسفالت شده موجب از بین رفتن زیر ساخت میشوند؛ با هماهنگی اداره کل راهداری مقرر شد راه دسترسی اختصاصی برای این شرکت نقشه برداری و احداث شود.

در زمینه مشکل تامین برق دامداری هم مقرر شد با انتقال خط قوی برق از سوی شرکت برق منطقه‌ای باختر مشکل این شرکت حل شود و در زمینه پروانه تاسیساتی سوله‌های مختلف و ساختمانی مجتمع هم مقرر شد با هماهنگی فرمانداری و بخشداری مرکزی شهرستان مشکل برطرف شود.


بیشتر بخوانید:

  • تکثیر دانش بنیان گاو‌های ممتاز در زرندیه

  • افزایش تولید شیر در بزرگترین مجتمع کشاورزی و دامپروری استان مرکزی

  • تولید روزانه ۵۲ تن شیر در بزرگترین شرکت کشت و صنعت غرب کشور


افزایش ۲ ونیم برابری دام‌های مولد در افق آینده

سید علی آقازاده استاندارمرکزی در پایان این جلسه گفت: این شرکت یکی از بزرگترین شرکت‌های دامداری کشور است که در طول دو سال گذشته تا الان بیش از ۱۲ هزار دام مولد را که نژاد خارجی هستند به کار گیری کرده و انشالله تا افق دو سال آینده این عدد به حدود ۳۰ هزار و بیشترمی رسد.

آقازاده افزود: این شرکت به خاطر داشتن این میزان دام در کشور و در خاورمیانه بی نظیر است و رفع مشکلاتش نیازمند توجه ویژه و جدی است و به همین دلیل جلسه امروز کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان مرکزی در محل این مجتمع برگزار شد.

او اضافه کرد: مشکلات عمده و اساس در جلسه امروز مطرح شد و قرار شد که فرماندار زرندیه، سازمان جهاد کشاورزی، شرکت توزیع نیروی برق، برق منطقه‌ای باختر و مجموعه استانداری و حوزه معاونت عمرانی در زمینه پروانه‌های تاسیس و پروانه‌های ساختمانی این مجتمع کارگروه‌هایی برگزار کنند وظرف ۲۰ روز آینده در حد توان مشکلات مجتمع را رفع کنیم تا انگیزه لازم برای مدیران و سرمایه گذاران این دامداری بزرگ بیش از گذشته شود.

استانداری مرکزی بیان کرد: با راه‌اندازی این مجموعه و بکارگیری حدود ۱۲ هزاردام مولد تا الان حدود ۴۰۰ شغل مستقیم ایجاد شده و تقریباً مشکل بیکاری منطقه حل شده و انشالله که فاز دوم حداکثر تا سال ۱۴۰۱ به بهره برداری برسد که در این صورت هم ۲ هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم برای این مجتمع ایجاد میشود و هم می‌تواند فرصت مغتنمی برای استان و کشور در تولید شیر و لبنیات و گوشت باشد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.