پویش "ایران مهربان" در زنجان اجرا می شود

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: پویش ملی "ایران مهربان" همزمان با سراسر کشور در استان زنجان با هدف جذب مشارکت حداکثری برای حمایت از ایتام و محسنین به اجرا در آمده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، صفری مدیرکل کمیته امداد زنجان با ارائه گزارشی از فعالیت‌های این نهاد در زمینه فراهم کردن زمینه مشارکت همگانی برای جذب حامیان طرح اکرام، ایتام و محسنین در قالب پویش "ایران مهربان" گفت: پویش ملی ایران مهربان همزمان با سراسر کشور در استان زنجان نیز با هدف جذب مشارکت حداکثری برای حمایت از ایتام و محسنین به اجرا درآمده است.

او افزود: امیدواریم با اجرای طرح "هرکارمند حامی یک فرزند معنوی" بتوانیم گام‌های مؤثری برای حمایت از ایتام و فرزندان محسنین مورد حمایت برداریم.

صفری با بیان اینکه یکی از اهداف مهم ایجاد و توسعه فعالیت مراکز نیکوکاری واگذاری برون‌سپاری بخشی از فعالیت‌های تصدی‌گری این نهاد به مراکز نیکوکاری است، ادامه داد: توسعه فعالیت‌های مراکز نیکوکاری با هدف تسریع در امر خدمت‌رسانی کیفی و مطلوب و واگذاری بخشی از خدمات تصدی‌گری کمیته امداد به این مراکز از اولویت‌های کاری کمیته امداد بوده است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: بر همین اساس برنامه‌ریزی‌شده است ۳۰ درصد پرونده‌های سالمندان مورد حمایت به این مراکز واگذار شود.

صفری هدف از اجرای این طرح را واگذاری امور تصدی‌گری به مردم و زمینه‌سازی افزایش مشارکت خیران و نیکوکاران در برنامه‌های اجرایی کمیته امداد عنوان کرد و ادامه داد: مراکز نیکوکاری بررسی، تحقیق و شناسایی نیاز‌های خانوار‌ها را انجام می‌دهند و کمیته امداد همچنان ارائه خدمات حمایتی، فرهنگی، اشتغال، مسکن و درمانی مددجویان مورد حمایت را بر عهده دارد.

صفری آموزش مددکاران مراکز نیکوکاری در ارائه خدمات به سالمندان را از مهم‌ترین کار‌های مربوط به برون‌سپاری عنوان کرد و گفت: ارائه آموزش‌های حضوری و مجازی در راستای افزایش سطح دانش و معلومات مددکاران و نحوه تعاملات با مددکاران کمیته امداد برای تبادل نظر و ارائه خدمات مطلوب و به‌موقع به سالمندان از مهم‌ترین برنامه‌های برون‌سپاری است.

او با تأکید بر ضرورت انجام فرآیند برون‌سپاری با کمترین اشکال گفت: نظارت دقیق بر فرایند برون‌سپاری از طریق حوزه‌های نظارتی باید مورد توجه جدی قرار گیرد و در گزینش مددکاران این مراکز دقت لازم به عمل آید.

صفری با بیان اینکه مراکز نیکوکاری در واقع پیشخوان کمیته امداد در محله‌ها هستند، افزود: احیای سنت‌های حسنه اسلامی احسان و نیکوکاری، واگذاری امور به مردم، شناسایی نیازمندان واقعی و ظرفیت‌های محله، توسعه مشارکت‌های اجتماعی، مردمی شدن حمایت‌های اجتماعی، ارتقای نظارت‌های مردمی و معتمدان محلی در رسیدگی به نیازمندان واقعی و ترویج فرهنگ انفاق، نیکوکاری و نوع‌دوستی و افزایش اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی از جمله محاسن مراکز نیکوکاری محله محور است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به اینکه تاکنون مجوز فعالیت ۱۲۰مرکز نیکوکاری در استان زنجان صادر شده است، ادامه داد: طی هشت ماه نخست امسال بیش از ۳۱ میلیارد تومان توسط مراکز نیکوکاری به صورت نقد و کالا جمع‌آوری و در حوزه‌های مسکن، تامین جهیزیه و کالا‌های بهداشتی و معیشتی با حفظ عزت نفس و کرامت انسانی در بین خانواده‌های مورد حمایت توزیع شده است.

او افزود: برای این منظور در کمیته امداد استان زنجان هشت مرکز نیکوکاری تخصصی ایجاد شده است که برای ایجاد اشتغال به ویژه کارآفرینی برای جامعه هدف و توانمندسازی و ایجاد درآمد با ثبات، تامین جهیزیه برای نوعروسان و تهیه لوازم بهداشتی و امور تحصیلی ایجاد شده است.
 
 
منبع فارس
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.