استاندار اردبیل:

تلفیق علم و مدیریت در تولید ماسک در استان اردبیل

استاندار اردبیل گفت: از اوایل شیوع ویروس کرونا در استان اقدامات لازم با تلفیق علم و مدیریت در استان برای تولید ماسک انجام گرفته است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،  اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل در آیین افتتاح واحد تولیدی ماسک آریال در ناحیه صنعتی نوجه ده اردبیل گفت : تولید ماسک، تولید دستگاه ویژه تولید ماسک با همکاری دانش بنیان ها نشان از استفاده بهینه علم در عمل و در شرایط خاص است.

او افزود: در اولین روزهای شیوع کرونا استان اردبیل به عنوان یکی از استان های پیشرو در ساخت ماسک n۹۵ توانست علاوه بر مصرف داخلی ، بخشی از نیاز سایر استان ها را نیز تامین کند.

استاندار اردبیل تصریح کرد: در حال حاضر بر اساس آمارها بالغ بر یک میلیون ماسک در استان تولید می شود که استان در این خصوص خودکفا شده است.

بهنام جو گفت: در مجموعه ای که با اتکا به علم و دانش و تلاش جمعی از سرمایه گذاران استان راه اندازی می شود ، ۱۵۰ نفر مشغول به کار می شوند.

او افزود: راه اندازی چنین واحدهایی در استان علاوه بر خودکفایی به اشتغال نیز منجر شده و می تواند در رونق اقتصادی و رفع مشکلات دیگر نیز موثر باشد.

استاندار اردبیل در ادامه با اشاره به وضعیت کرونایی استان و بستری بودن حدود ۴۸۰ نفر در بیمارستان ها خواستار فرهنگ سازی در بین جوانان و شاغلان این واحد در راستای کاهش ابتلا ، خصوصا در بین افراد بالای ۶۵ سال شد.

او بیان کرد: جوانان باید با مراقبت از خود زمینه ابتلای والدین خود را که در سنین بالای ۶۵ سال قرار دارند و یا سایر افراد دارای بیماری زمینه ای بکاهند.

این واحد تولیدی با ظرفیت تولید روزانه ۶۰۰ هزار عدد در روز فعالیت می کند و قابلیت ارتقا به یک میلیون عدد را دارد.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار