رای الیوم: ترور پروفسور فخری‌زاده برنامه هسته‌ای ایران را متوقف نخواهد کرد

روزنامه رای الیوم نوشت ترور دانشمند بزرگ ایرانی برنامه هسته‌ای ایران را متوقف نمی‌کند بلکه شاید سرعت پیشرفت آن را افزایش دهد؛ امری که تل‌آویو به خوبی از آن آگاه است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالباری عطوان، سردبیر روزنامه اینترنتی رای الیوم، یادداشت امروز خود را به ترور شهید محسن فخری‌زاده، دانشمند هسته‌ای ایران، اختصاص داد و نوشت: سوال‌هایی که قویا مطرح می‌شود به ماهیت پاسخ احتمالی و حتمی ایران، نحوه اجرا، مکان و زمان آن مربوط می‌شود. از روی تجربه و رصد حوادثی که طی چهل سال گذشته در منطقه رخ داده است، به خوبی می‌دانیم که پاسخ ندادن یا تاخیر در آن باعث می‌شود هیبت و بزرگی طرف‌هایی که باید پاسخ بدهند از بین برود و از اهمیت نظریه بازدارندگی و تاثیرگذاری آن می‌کاهد و کفه ترازو را به نفع دشمنانی سنگین می‌کند که حتما به عملیات تحریک‌آمیز خود ادامه خواهند داد.

نظریه‌های نظامی و مشخصا نظریه‌های نظامی اسرائیل و آمریکا، همیشه اولویت را به میزان خسارت اختصاص می‌دهد چه در صف نیرو‌ها و چه در صف متحدان یا شهروندان و زیر ساخت‌ها، برعکس دشمنان در اردوگاه دیگر. مثال‌های زیادی در این خصوص وجود دارد که بارزترین آن‌ها به تجربه شوروی سابق در افغانستان، تجربه آمریکا در عراق و ویتنام و همچنین افغانستان مربوط می‌شود. هر قدر میزان خسارت‌های مالی و انسانی بیشتر شود، احتمال پیروزی و شکست طرف دیگر بیشتر می‌شود حتی اگر قدرت زیادی داشته باشد.

در ادامه این مطلب آمده است: ترور پروفسور محسن فخری‌زاده، که «قدیر خان» برنامه هسته‌ای ایران توصیف می‌شد، این برنامه را متوقف نخواهد کرد بلکه شاید سرعت پیشرفت آن را افزایش دهد؛ زیرا هر یک کارشناس، و هریک از تاسیسات هسته‌ای چندین جایگزین دارد و ترور ۱۰ دانشمند هسته‌ای این واقعیت را تایید می‌کند و آمریکایی‌ها و اسرائیلی به خوبی از این مسئله آگاهند و به همین سبب این ترور نتایج معکوسی خواهد داشت.

عطوان در ادامه به یکی از جدیدترین ویدئو‌های خود در یوتیوب اشاره کرد و گفت: در آن ویدئو از وجود سناریو اسرائیلی-آمریکایی برای ترور شخصیت‌های موثر در محور مقاومت و در راس آن‌ها سید حسن نصرالله، اشاره کردم و گفتم دبیرکل حزب‌الله لبنان حالت فوق‌العاده اعلام کرده است. این صحبت‌ها به منابع موثق در محور مقاومت تکیه داشت و اکنون خبرگزاری رویترز گزارشی از روزنامه نیویورک تایمز نقل کرده که در آن با تکیه بر سه منبع آمده است موساد در ترور پروفسور فخری‌زاده دست داشته است و سفر هفته گذشته مایک پمپئو به تل‌آویو نیز با هدف زمینه‌سازی برای این ترور بوده است.

سال ۲۰۲۰ برای خاورمیانه سال بدی بود و شاید سال آینده سال موشک‌ها و درست کردن بسیاری از اشتباهات و جبران شکست‌ها باشد. بدون شک این اصل که می‌گوید ملت‌ها چیزی برای از دست دادن ندارند، درست است، اما باید گفت آمریکا، اسرائیل و متحدان عرب آن‌ها که در وقت تلف شده به عادی‌سازی روی آوردند، چیز‌های زیادی برای از دست دادن دارند.

در انتهای این مطلب آمده است: روز‌های آینده مملو از غافلگیری خواهد بود و اسرائیلی که از سال ۱۹۶۷ به اذعان خود آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ اسبق، در همه جنگ‌ها شکست خورده است در هیچ جنگی در آینده هم پیروز نخواهد شد؛ چرا که زمان تغییر کرده است و دشمنان جدید آن با دشمنان قدیمی تفاوت دارند و لحظه واقعیت نزدیک است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
خدامراد قانع دهکردی
۱۶:۳۳ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
خداوند با سیدالشهدا علیه سلام روحش را شاد و محشورش کند و با رفقایش مثل شهید سلیمانی و تمام شهدا روحشان شاد شاد و بر دشمنانشان داخلی و خارجی لعنت و نفرین باد
Iran (Islamic Republic of)
حقیقت
۱۴:۱۴ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
پروفسور ؟بابا فوق لیسانس داشت
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۳:۵۶ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
احتمال دارد بازرسان آژانس بعنوان جاسوس در شناساندن دانشمندان هسته ای و موشکی به دشمنان عمل کرده و موجبات شناسایی ترور آنها شوند . بنظر من باید به بازرسی ها خاتمه داد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۱ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
این احمقهای اجنبی که خدا نشناس هستند اینقدر ابله هستند که با این کارها نشان میدهد که مسیر ما درست است باید با همین فرمان ولی با سرعت بیشتر حرکت کرد و بهانه ای میشود که از بسیاری از تعهدهایمان صرف نظر یاتجدیدنظر شدید کنیم
مرگ بر آمریکا و صهیونیسم
مرگ بر وابستگان به این سگان آمریکایی و صهیونیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۷ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
بهترین فرصت برای خروج از npt و اخراج بازرسان به علت خیانت آژانس و عدم محکومیت ترور توسط سازمان ملل و آژانس و اروپامی باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۶ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
دشمن ازایران مترسه دانشمندان ماروترورمیکنه مابایددرس حسابی ومحکمی بهشان بدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۲ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
مرگ برامریکا مرگ براسرائیل جنایتکار
Iran (Islamic Republic of)
محمد*
۱۲:۲۹ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
تا رسیدن به نتیجه قطعی تحقیقات نبایدعجله کرد کشورخاصی رومتهم کرد پس ازقطعی شدن نتیجه تحقیقات بایستی انتقام سختی از امران وعاملان این جنایت گرفت،،،،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۰ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
ممکنه 2 سال متوقف بشه
Iran (Islamic Republic of)
محقق
۱۱:۴۶ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
ایشون پروفسور نبودن البته
فقط تا جایی که خبرگزاری ها گفته ان کارشناسی ارشد داشتند و دکترا نگرفته ان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۱ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
ننگ بر اسرائیل .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۱ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
وقتی از درختی تنومند شاخه ای بزرگ را حرص میکنند بجای آن دهها شاخه رویش میکند و این وعده خداوند است که عرصه روزگاران از مردان الهی هیچگاه تهی نخواهد گشت لذا با شهادت هر سرداری هزاران سردار رویش خواهند کرد . و دشمنان حقیر باید بدانند با این اقدامات به پایان عمر پلید خودشان بیشتر نزدیک میشوند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۲ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
تو رو خدا ترامپ دیوانه است شراب میخوره کلش خرابه حواستون به شخصیتها از جمله سید حسن نصرالله باشد خیلی مهمه اینا الان تمام فشارشون حزب الله هست
آخرین اخبار