فعالیت دفاتر ازدواج همدان زوج و فرد شد

مدیرکل ثبت اسناد و املاک همدان گفت: به دنبال شیوع کرونا و اعمال محدودیت‌هایی برای پیشگیری از همه گیری این ویروس، فعالیت دفاتر رسمی ازدواج این استان به صورت زوج و فرد شد.

فعالیت دفاتر ازدواج همدان زوج و فرد شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، اصغر پیرهادی، مدیرکل ثبت اسناد و املاک همدان اظهار داشت: دفاتر رسمی ثبت ازدواج بر اساس شماره دفتر یعنی شماره‌های زوج در روزهای زوج و شماره‌های فرد در روزهای فرد فعال هستند.

پیرهادی اضافه کرد: در دفاتر ازدواج محلی برای نشستن زوجین و حضور اعضای خانواده و فامیل برای برپایی جشن جزئی حین عقد پیش بینی شده که مقر شد برای پیشگیری از تجمع، اجازه برگزاری مراسمی در داخل دفاتر داده نشود.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان همدان بیان کرد: همچنین مقرر شده که متولیان دفاتر ثبت ازدواج فقط اجازه ورود عروس و داماد به همراه والدین و چند شهود برای خواندن خطبه عقد را بدهند.

پیرهادی تاکید کرد: حضور دیگر اعضای خانواده و فامیل و برگزاری هر گونه مراسمی در داخل دفاتر رسمی ثبت ازدواج ممنوع است و با متخلفان برخورد قانونی می شود.

او بیان کرد: به گفته کارشناسان حوزه بهداشت و درمان یکی از عوامل اصلی شیوع بیماری کرونا برگزاری مراسم و تجمع ها و رعایت نکردن فاصله گذاری فیزیکی است بر این اساس از تجمع در دفتر ثبت ازدواج جلوگیری شده است.

پیرهادی اظهار داشت: تاکنون در این باره گزارش تخلفی ثبت نشده و فقط یک مورد تجمع در نوروز ۹۹ اتفاق افتاد که برخورد لازم انجام شد.

انتهای پیام/ د 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.