#تولیدبان/

رعایت حق تقدم در واگذاری زمین‌های دولتی الزامی است

واگذاری زمین ملی بدون رعایت حق تقدم به یک اداره­ دولتی، مانع احداث گلخانه‌­ای در شهرستان میانه شده است.

به گزارش خبرنگار تولیدبان گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از مشکلات برخی از کشاورزان، کمبود متراژ زمین و به صرفه نبودن فعالیت در زمین­ه ای کوچک مقیاس است.

مسعود اسدی، یکی از کشاورزان شهرستان میانه در گفت‌وگو با خبرنگار تولیدبان باشگاه خبرنگاران جوان، شکایتی را از عدم واگذاری زمین ملی برای افزایش سطح زیر کشت گلخانه ­ خود مطرح کرد و گفت: حدود یک سال است که مجوز تأسیس یک گلخانه­ پانصد متری را دریافت کرده­ام، ولی چون متراژ زمین من کم است، فعالیت در آن صرفه­ی اقتصادی ندارد به همین دلیل از اداره­ منابع طبیعی درخواست واگذاری یک قطعه زمین ملی که در کنار زمین خودم قرار دارد را داشتم.

وی در مورد نتیجه­ این درخواست گفت: کارمندان منابع طبیعی من را به راه و شهرسازی ارجاع دادند و گفتند مالکیت زمین به آن اداره­ واگذار شده است.

این کشاورز در ادامه افزود: حدود یک سال است که به راه و شهرسازی درخواست واگذاری زمین مورد نظر را ارائه داده­ام که مسئولان این اداره با وجود این که قول حل مشکل را داده بودند نهایتا اعلام کردند نمی­توانند زمین را واگذار کنند و من را مانند یک توپ به جهاد کشاورزی پاس دادند که اداره جهاد کشاورزی هم هیچ اطلاعی از این موضوع نداشت.

وی از مسئولان استان آذربایجان شرقی درخواست کرد: من به هیچگونه تسهیلات دولتی نیاز ندارم و فقط از مسئولان استان می­ خواهم در واگذاری زمین مورد نظر به من کمک کنند تا احداث گلخانه و فعالیت در آن برای من صرفه­ اقتصادی داشته باشد.

بر اساس ماده­ ۱۰ قانون نحوه واگذاری و احیاء اراضی در حکومت جمهوری اسلامی ایران، در واگذاری اراضی برای امور کشاورزی و فعالیت­های وابسته با رعایت کلیه شرایط و ضوابط مقرر، حق تقدم با ساکنین محلی است که حداقل سه سال در محل سکونت داشته‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار