فرمانده انتظامی شهرستان دهلران خبر داد؛

هشدار پلیس دهلران در خصوص کلاهبرداری در فضای مجازی

سرهنگ منوچهر مکی در خصوص کلاهبرداری‌های صورت گرفته در بستر سایت‌های دیوار و شیپور هشدار داد.

سرهنگ منوچهر مکی فرمانده انتظامی شهرستان دهلران  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ گفت : توسعه فضای کسب کار و تمایل کاربران به سمت خرید آنلاین در فضای مجازی با توجه شیوع ویروس کرونا در ماه‌های اخیرکه بر سرعت آن افزوده شده است و همچنین حذف واسطه‌ها و دسترسی آسان افراد به یکدیگر باعث شده مردم تصمیم بگیرند از محیط فیزیکی دور شوند و در بستر اینترنت اقدام به خرید و سفارش کالا نمایند.

او افزود: مجرمان سایبری با هدف کلاهبرداری از شهروندان و با سوء استفاده از شرایط موجود اقدام به راه اندازی کانال‌ها و صفحاتی در شبکه‌های اجتماعی مختلف مبنی بر اینکه می‌توانند با کمترین قیمت و مناسب‌ترین کیفیت محصولات و خدمات درخواستی را در کمترین زمان ممکن سفارش و دریافت نمایند. فلذا با کمی تامل و شناخت در صورت مواجهه شدن با موارد ذیل اقدام به خرید نمایند.

- به متقاضیان وام‌های کم بهره وحتی بدون ضامن اعطا کنند ودراین فرآیند باجعل عناوین برخی از شرکت‌ها و موسسات مبالغی را از شهروندان تحت عنوان هزینه استعلام و یا ثبت نام اولیه اخذ و پس از آن دیگر پاسخگوی آن‌ها نخواهند بود.

- فروش مدرک تحصیلی کاردانی معادل تا دکتری در ۷ روز

- فروش کولر‌های گازی پنجره‌ای و اسپیلت با کمترین قیمت

- فروش تضمینی گندم کود‌های کشاورزی با توجه شروع فصل پاییز

- استخدام تعداد محدودی نیروی کار در فضای مجازی به صورت دورکاری با درآمد ماهانه بالا با پورسانت و مزایا در شرکت معتبر.

- پخش عمده پوشاک زنانه مردانه برند

- فروش گوشی‌های تلفن همراه ریجستر شده

- فروش برنج اصل ایرانی، هندی، پاکستانی با کمترین قیمت

او اضافه کرد : رایج‌ترین شیوه کلاهبرداری در فضای مجازی مربوط به بخشی است که افراد برای خرید یک جنس خاص، تصمیم می‌گیرند بیعانه پرداخت کنند. آن هم بدون این که کالا را دیده یا سالم بودنش را بررسی کرده باشند. در این موارد ممکن است فروشنده از افراد مختلف بیعانه بگیرد و بعد از دریافت پولی که مدنظرش است، گوشی تلفنش را خاموش کند.

فرمانده انتظامی شهرستان دهلران بیان کرد: شهروندان در هنگام معامله از طریق سایت‌های مجازی بسیار مراقب باشند، در خرید‌های آنلاین به افراد ناشناس اعتماد بی‌جا نکنند و اجناس را حضوری، پس از بازدید و چک کردن خریداری و پولش را ترجیحا نقد بپردازید یا همان لحظه کارت به کارت کنید.

او تاکید کرد: پلیس فتا به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند مشکلات خود را با استفاده از سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری، لینک ثبت گزارش‌های مردمی و همچنین خطوط ۰۸۴۳۳۷۲۳۶۰۰-۰۸۴۲۱۸۳۲۱۲۷ گزارش نمایند.

انتهای پیام / غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.