استاندار ایلام:

طرح غربالگری محله‌ای کرونا از فردا در ایلام آغاز می‌شود

سلیمانی دشتکی گفت :غربالگری محله به محله به عنوان یکی از مهمترین طرح‌های کرونایی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و سپاه امیرالمومنین (ع) از فردا در سراسر استان آغاز می‌شود

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ قاسم سلیمانی دشتکی استاندار ایلام  روز یکشنبه در نشست طرح کنترل و مدیریت کرونا اظهار داشت: در این طرح مبتلایان کرونا، اطرافیان آنها، افراد دارای بیماری زمینه‌ای و کسانی که از طریق سامانه اعلام کرده ند که دارای علائم هستند توسط تیم‌های سیار پزشکی و سفیران سلامت رصد می‌شوند و سعی می‌شود از تردد و رفت آمد این افراد با تامین نیاز‌های آن‌ها در سطح شهر جلوگیری شود.

او افزود : کسانی که از نظر جا برای قرنطینه دچار مشکل هستند، می‌توانند در نقاهتگاه‌هایی که ایجاد شده است دوره درمان خود را سپری کنند.

سلیمانی دشتکی اضافه کرد: اگر افراد بیمار و اطرافیان آن‌ها و کسانی که با این افراد ارتباط داشته اند، شناسایی کرده و از آن‌ها تست بگیریم سریعتر به کنترل و مدیریت بیماری منجر می‌شود.

استاندار ایلام گفت: مراقبت کردن از جمعیت و آمار محدود بیماران، آسانتر از مراقبت همه جمعیت است.

سلیمانی دشتکی اظهار داشت: عموم مردم باید تشویق شوند که در سامانه ۴۰۳۰ اگر علائم دارند اطلاع دهند که در طرح غربالگری وضعیت آن‌ها بررسی و روند درمانی آن‌ها پیگیری شود.

استاندار ایلام گفت: تعداد بستری‌ها از ۳۴۰ مورد به حدود ۷۰ مورد کاهش یافته است که نشان از تلاش‌ها و اقدامات گسترده‌ای است که صورت گرفته است.

سلیمانی دشتکی اظهار داشت: باید از دامن زدن به مطالب بی اساس و حاشیه‌ای پرهیز شود و به جای آن در زمینه آگاهی بخشی به مردم و انعکاس اقدامات اطلاع رسانی شود.

جنگ بادشمن ناشناخته‌ای به نام کرونا سخت‌تر از هرجنگ دیگر است

استاندار ایلام گفت: جنگ با دشمن ناشناخته‌ای به نام کرونا سخت از هر جنگ دیگر است به همین خاطر باید همه کمک کنند، چون سلامت فرد و خانواده ضامن سلامت جامعه است.

سلیمانی دشتکی ادامه داد : در زمان جنگ همه مردم پای کار آمدند و با بسیج منابع و کمک به هم سعی کردند آن شرایط سخت و نارسایی را تحمل کنند، اما در این شرایط کرونا که با دشمن نامریی مواجه ایم، نیاز است مردم بیشتر احساس مسئولیت کنند.

او تاکید کرد: مردم باید آگاه شوند که سلامت آن‌ها در گرو حفظ سلامت تک تک افراد جامعه است به همین خاطر باید بیشتر با دولت همراهی کنند.

استاندار ایلام به تداوم طرح مومنانه تاکید کرد و گفت: در این شرایط سخت همه باید به هم کمک کنیم.

انتهای پیام / غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.