نادیده گرفته شدن شورا توسط نماینده خرمشهر

در نشست امروز شورای شهر خرمشهر به موضوعاتی همچون کم لطفی نماینده شهرستان به شورا تا وضعیت خرمشهر پس از باران و قراردادهای در شرف فسخ شدن پرداخته شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،نشست شورای اسلامی شهر خرمشهر امروز با حضور پنج عضو و غیبت امیر سامری و میلاد پورحمزایی با سه دستور بررسی لوایح، بیان پروژه های در حال اجرا توسط شهردار خرمشهر و انتخاب سخنگوی شورا برگزار شد.

موسی مطور جزیره عضو شورای اسلامی شهر خرمشهر در این نشست گفت: نماینده خرمشهر از بدو آغاز فعالیتش یک بار از اعضای شورا برای برگزاری نشست و تبادل نظر دعوت نکرده است و یکبار دعوت شورا برای حضور در صحن شورای شهر را هم نپذیرفته بود.

او افزود: نماینده خرمشهر باید این نکته را مدنظر داشته باشد همانطور که او منتخب مردم است اعضای شورا نیز منتخب مردم هستند و چهار سال است که مشکلات شهر و مردم را لمس کرده اند.

این عضو شورای شهر خرمشهر به سخنان نماینده در آخرین نشست خبری خود درباره اختصاص ۴۸ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه ساحل سازی خرمشهر نیز اشاره کرد و گفت: وعده‌های نماینده درباره اختصاص مبالغ به شهرداری غیر واقعی است و با تحقیق‌های انجام شده تا کنون اعتباری تحت این عنوان به شهرداری اختصاص داده نشده است.

او ادامه داد: از هر فردی که درباره تخصیص اعتبار به شهرداری صحبت می‌کند در خواست می‌شود منبع این اعتبار را نیز تعیین کند و گرفتن دستور را با گرفتن اعتبارات یکسان نداند چراکه همین اجرایی شدن دستور نیاز به طی کردن روند اداری طولانی دارد.

مطور جزیره همچنین به موضوع جایگزینی پل قدیم خرمشهر که در همان نشست با رسانه‌ها از سوی نماینده خرمشهر مطرح شده بود پرداخت و بیان کرد:  ۳ نشست با حضور دارابی شهردار سابق خرمشهر و منطقه آزاد درباره پل قدیم حضور داشتم و در آن ها مقرر شد که پلی دیگر در کنار پل قدیم خرمشهر احداث شود.

او افزود: پل آزادی (قدیم) خرمشهر ثبت ملی شده است و امکان تخریب و جابه جایی آن وجود ندارد و صحبت درباره طرح‌ها باید بر پایه اطلاعات علمی بیان شود.

فاخر ربیعی رئیس شورای شهر خرمشهر در این نشست نیز خواستار پیگیری موضوع ۴۸ میلیارد تومان اعتبار عنوان شده توسط نماینده برای بررسی و شفاف سازی در صحن علنی  شورا شد.

او همچنین با یادآور شدن اینکه شهرداری خرمشهر در نشست پیشین متعهد به ارائه تراز نامه به صورت ماهانه شده است، افزود: در شهرداری خرمشهر باید یک نفر معتمد، مسئول رسیدگی به نامه‌های شورای شهر شود چرا که بسیاری از نامه‌های شورا به شهرداری بی جواب مانده اند.

منصور علوانی شهردار خرمشهر نیز به آبگرفتگی معابر در پی بارندگی دیروز اشاره کرد و گفت: دیروز ۴۲ میلیمتر بارندگی در خرمشهر بوده است که حجم بارندگی قابل توجهی است با این حال میزان آبگرفتگی نسبت به پارسال کمتر بوده و به جزء در چند نقطه در سایر مناطق مشکل خاصی وجود نداشته است.

او افزود: خیابان حافظ یکی از مناطقی است که دچار آبگرفتگی انجام شده در این منطقه لوله گذاری انجام و پمپ نصب شده نیز فعال است، اما ایستگاه پمپاژ آب و فاضلاب خاموش است.

شهردار خرمشهر به برشماری دیگر مناطق درگیر آبگرفتگی نیز پرداخت و گفت: کارگران شهرداری در منطقه کوی معین در حال تخلیه آب هستند در کوی بهروز مشکل خاصی در کندرو و جود ندارد، اما در فرعی‌ها آب در حال تخلیه است در مناطقی همچون بلوار علی بن ابیطالب نیز آب‌ها دفع می‌شوند، اما به دلیل ناتوانی ایستگاه پمپاژ شاهد پس زدگی فاضلاب هستیم.

او افزود: در برخی مناطق مشکل زیرساختی وجود دارد که نیاز به لوله گذاری است عملیات در این مناطق پس از پایان بارش‌ها آغاز خواهد شد.

علوانی در ادامه به پروژه‌های در دست اقدام شهرداری خرمشهر اشاره کرد و گفت: از جمله پروژه‌های فعال در خرمشهر می‌توان به پروژه ساحل سازی کارون در بلوار بایندر اشاره کرد که این پروژه رو به پایان است و ظرف ۱۰ تا ۱۵ روز آینده افتتاح می‌شود.

او افزود: پروژه ساحل سازی و فضای سبز ضلع شمالی رودخانه کارون در کنار جگرکی‌ها نیز پیشرفت ۱۰۰ درصدی دارد، عملیات احداث پارک آن پایان یافته و در مرحله بهره برداری است.

شهردار خرمشهر پروژه‌های ساحل سازی متوقف شده را نیز یادآور شد و اظهار کرد: پروژه ساحل سازی کارون یکی از پروژه‌های منطقه آزاد اروند است که روند خوبی داشته، اما به دلیل مشکل تخصیص اعتبار از سوی سازمان منطقه آزاد متوقف شده است.

او ادامه داد: پیمانکار آن بخش از پروژه ساحل سازی کارون نیز که حدود یک سال است نیمه کاره رها شده است شامل ماده ۴۸ است و اتمام قرار داد نیز به پیمانکار ابلاغ شده با این وجود پیمانکار پروژه ادعا‌هایی دارد و برای شروع عملیات نیاز است که تکلیف پیمانکار روشن شود بر همین اساس هفته گذشته در نشست با پیمانکار پروژه مقرر شد پیمانکار با تیم فنی شهرداری نشستی داشته باشد و ادعاهایش بررسی شوند.

علوانی از بهسازی و آسفالت معابر به عنوان دیگر پروژه‌های مهم در دست اقدام شهرداری یاد کرد و گفت: زیرسازی خیابان طویجات و نظامی در حال انجام است، اما بخاطر اجرا نشدن زیرساخت‌های فاضلاب در خیابان‌های فرعی آسفالت کردن معابر وجود ندارد و تنها می‌توان نسبت به خاکریزی و جدول گذاری اقدام کرد.

او افزود: پروژه‌های آسفالت خیابان‌های کوی ایثار، کوی بهروز، شنه و محرزی نیز پیشرفت خوبی دارند و تنها در منطقه کوی بهروز ۱۴۰۰ متر آسفالت در قالب کندرو انجام شده است و  در ۲ تا ۳ خیابان به خاطر رطوبت کار انجام نشده است که با رفع مشکل زهکش‌ها و رفع رطوبت عملیات در ۲۰ متر باقی مانده ادامه می‌یابد.

بنا به گفته شهردار خرمشهر پروژه آسفالت کوی بوستان، بلوار یادمان‌ها نیز پیشرفت ۶۰ درصدی دارد و پس از رفع شدن کامل مشکل شبکه فاضلاب عملیات ادامه خواهد یافت و روند پیشرفت پروژه مشابه در منطقه طالقانی که جز پروژه‌های منطقه آزاد است نیز فعال، اما به خاطر تخصیص نیافتن اعتبارات کند است.

از جمله لوایح بررسی شده در این نشست موضوع فسخ قرار داد با پیمانکار کشتارگاه صنعتی خرمشهر است که شهردار خرمشهر گفت: پیمانکار فعلی کشتارگاه به تعهدلات مالی خود در قبال شهرداری با پرداخت نکردن ۱۵ ماه از مطالباتش عمل نکرده است و شهرداری در قالب لایحه درخواست دارد مهلت یک هفته‌ای به او داده شود تا در صورت عمل نکردن به تعهدات طبق توافق انجام شده قرار داده وی فسخ شود.

شورای شهر نیز در این نشست مصوب کرد طبق مفاد قید شده در قرارداد با پیمانکار برخورد شود.

انتهای پیام/ ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.