آب ورودی به سد‌های خوزستان در حال افزایش است

معاون مطالعات جامع منابع آب سازمان آب و برق خوزستان گفت: آب ورودی به سد‌ها در حال بیشتر شدن است و مقدار آن تا روز ۱۰ آذر که دبی پیک اتفاق می‌افتد، افزایشی خواهد بود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، فراز رابعی معاون مطالعات جامع منابع آب سازمان آب و برق خوزستان گفت: بارش مطابق پیش بینی‌ها در همه حوضه‌های آبریز استان در بالادست و پایین دست رخ داده، و ورودی آب به سد‌ها در حال بیشتر شدن است و مقدار آن تا روز ۱۰ آذر که دبی پیک اتفاق می‌افتد، افزایشی خواهد بود.

او بیان داشت: در ساعت ۱۲ ظهر امروز ورودی به سد دز ۴۳۹ مترمکعب برثانیه؛ سد کرخه ۳۶۰ مترمکعب برثانیه، سد کارون چهار ۵۳۸ مترمکعب برثانیه و سد مارون ۴۰۳ مترمکعب برثانیه بوده است.

رابعی با بیان اینکه خروجی سد‌ها نسبت به دیروز تغییر نکرده و همچنان خروجی سد دز ۷۰ مترمکعب برثانیه، سد کرخه ۳۶۰ مترمکعب برثانیه، سد گتوند ۲۳۰ مترمکعب برثانیه و سد مارون هفت مترمکعب برثانیه است افزود: این بارش‌ها تا یکشنبه شب ادامه دارد، اما برای روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه بازهم پیش بینی بارندگی شده است.

معاون مطالعات جامع منابع آب سازمان آب و برق خوزستان تصریح کرد: رودخانه‌های اصلی خوزستان همچنان شرایط سیلابی دارند و در حال تخلیه حوضه میانی هستند، اما پخش سیلاب و خرابی ناشی از آبگرفتگی تاکنون گزارش نشده است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.