ثبت نام چهار هزار و ۶۰۰ فرزند یتیم و محسنین در سامانه اکرام ایتام و محسنین

چهار هزار و ۶۰۰ فرزند یتیم در چهارمحال و بختیاری در سامانه اکرام ایتام و محسنین کمیته امداد استان ثبت نام شده اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، علی ملک پور مدیرکل کمیته امداد چهارمحال و بختیاری گفت: چهار هزار و ۶۰۰ فرزند یتیم و محسنین در سامانه اکرام ایتام و محسنین کمیته امداد استان ثبت نام شده‌اند که نیازمند کمک‌های اقتصادی خیران و نیکوکاران هستند.

او افزود: از این مجموع دو هزار و ۱۰۰ فرزند خانواده مددجو، یتیم و دو هزار و ۵۰۰ نفر نیز از خانواده محسنین هستند.


بیشتر بخوانید


ملک پور اضافه کرد: فرزندان خانواده‌های محسنین دارای پدر و مادر هستند، اما سرپرست آن‌ها به علت بیماری و یا کهولت سن قادر به تأمین نیاز‌های اقتصادی فرزندانشان نیستند.

او با اشاره به حمایت مردم استان از فرزندان ایتام و محسنین ادامه داد: پارسال ۱۸ میلیارد تومان به حساب ایتام و فرزندان محسنین از سوی حامیان واریز شد که بخشی از این پول صرف تأمین نیاز‌های اقتصادی آن‌ها و بخشی دیگر نیز با آورده کمیته امداد به حساب بیمه آتیه در راستای تأمین آینده این فرزندان واریز می‌شود.

ملک پور بابیان اینکه کمک‌های حامیان مستقیم به حساب فرزندان تحت حمایت آن‌ها واریز و تنها این نهاد بر روند اجرای طرح نظارت دارد گفت: از ابتدای امسال تاکنون نیز حامیان ۱۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به حساب فرزندان معنوی خود واریز کرده اند.

او با اشاره به حمایت مؤسسات خیریه از ایتام و فرزندان محسنین افزود: مؤسسه خیریه بوتراب از جمله مؤسسات خیریه فعال در استان است که از یک هزار و ۲۰۱ فرزند یتیم در مناطق محروم حمایت می‌کند.

ملک پور اضافه کرد: این مؤسسه خیریه امسال علاوه بر کمک‌های نقدی ۲۰۳ لپ‌تاپ نیز به دانش‌آموزان و دانشجویان تحت حمایت خود اهدا کرده است.

او ادامه داد: کارمندان می‌توانند با پرداخت ماهیانه مبلغ ۱۰ هزار تومان قدمی در راستای رشد و شکوفایی فرزندان تحت حمایت خود بردارند و بخشی از مشکلات اقتصادی آن‌ها را کاهش دهند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار