تلاش برای تخلیه آب از مناطق مختلف شهر بندر امام خمینی (ره)

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان گفت: کار تخلیه آب از منازل شهر بندر امام خمینی (ره) با همه ظرفیت دستگاه‌های متولی آغاز شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، فاضل عبیات معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان گفت: بارندگی‌های دیروز در شهر بندر امام خمینی (ره) بیش از انتظار پیش‌بینی شده بود که منجر به آبگرفتگی اکثر مناطق این شهر شد که در بحث جمع آوری آب‌های سطحی با مشکلات متعددی همچون نبود شبکه دفع آب‌های سطحی روبه‌رو است که باید در این زمینه حتماً پروژه‌هایی کاربردی و متناسب با شرایط تعریف و اجرا می‌شد.

او بیان داشت: درحال حاضر از اکثر مناطقی که دچار آبگرفتگی شده‌اند بازدید صورت گرفت و حجم بالای آبگرفتگی باعث ورود آب به منازل مردم و ایجاد زحمت برای اهالی این منطقه شد که در حال حاضر تمامی دستگاه‌های اجرایی مرتبط با مدیریت بحران در حال خدمت‌رسانی هستند تا مسائل و مشکلات مردم مورد رسیدگی قرار بگیرد.

عبیات افزود: در حال حاضر با کمک گروه‌های خدمت‌رسان کار خروج آب از مناطق و منازل نیز درحال انجام است و هم‌اکنون نمی‌توان زمان دقیقی را برای خروج آب از مناطق مشخص کرد، ولی امیدوار هستیم که امروز درصد بالایی از این آب تخلیه شود و  اقدامات بهداشتی و ضدعفونی منازل در دستور کار دستگاه‌های خدمات‌رسان قرار گرفته است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان ادامه داد: علاوه بر این بحث ارزیابی خسارت‌های وارده به منازل و زیرساخت‌های شهری نیز انجام خواهد شد تا تصمیم‌گیری‌های لازم در این زمینه مورد پیگیری قرار گیرد و آنچه که در حال حاضر مهم است، رسیدگی فوری به مشکلات مردم است که در این زمینه همه دستگاه‌های مربوطه باید وظایف خود را انجام دهند.

این مقام مسئول در پایان گفت: بعد از فروکش شدن بحران و تخلیه آب از مناطق، باید برای پیشگیری از بروز مجدد چنین اتفاقاتی برنامه ریزی کرد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.