سرما بر جان کارگران سیمان نشست/ مصارف بخش خانگی اولویت شرکت گاز زنجان

مسئول روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان گفت: باتوجه به آغاز فصل سرما و افزایش مصرف گاز و بنا به دستور وزارت نفت جهت جلوگیری از قطع یا کاهش فشار گاز در بخش مصارف خانگی، برخی کارخانجات تولیدی و صنعتی ملزم به استفاده از سوخت جایگزین (گازوئیل و مازوت) شده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، در پی دریافت پیامی مبنی بر شکایت کارکنان کارخانه سیمان  زنجان در رابطه با قطعی ناگهانی گاز این کارخانه توسط مسئولین شرکت گاز خدابنده با توجه به سرمای شدید هوا و شیوع ویروس کرونا، با آقای رابطی مسئول روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان تماس گرفتیم.

رابطی در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، در مورد قطعی گاز کارخانه سیمان خدابنده بابیان اینکه اولویت شرکت گاز استان زنجان همواره تامین گاز در بخش مصارف خانگی بوده است، گفت: در فصول سرد سال با افزایش مصرف گاز برای جلوگیری از قطعی و یا کمبود فشار گاز در این بخش برخی از واحد‌های تولیدی و صنعتی از جمله کارخانه‌های سیمان سازی برای ادامه فعالیت خود ملزم به استفاده از سوخت دوم (گازوئیل یا مازوت) می‌شوند.

او ادامه داد: مسئولین کارخانه‌ها بایستی نسبت به دوگانه سوز کردن موتورخانه‌ها به جهت جلوگیری از سرد شدن سالن‌ها و بخش‌های دفتری و اداری اقدام کرده باشند.

حبیبی مدیرعامل شرکت نفت استان زنجان هم در تکمیل صحبت‌های مسئول روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان گفت: در مقاطعی که مصرف گاز خانگی افزایش پیدا ‌کند، گاز تعدادی از واحد‌های صنعتی و تولیدی که عمدتا کارخانه‌های سیمان را شامل می‌شود، قطع شده و این واحد‌ها از سوخت جایگزین یعنی گازوئیل یا مازوت استفاده می‌کنند و این مسئله مختص شهر زنجان نبوده و هرساله همزمان با سراسر کشور اجرا می‌شود.

او ادامه داد: شرکت نفت استان زنجان هیچگونه کمبودی از لحاظ تامین سوخت مورد نیاز ندارد و کلیه بخش‌های صنعت، معدن و تجارت و کشاورزی، مراکز آموزشی و درمانی علی الخصوص مراکز مرتبط با مدیریت بحران استان زنجان سوخت دوم را به عنوان ذخیره در انبار‌های سوخت خود برای استفاده در مواقع اضطراری انباشته اند.

حبیبی در رابطه با قطعی گاز کارخانه سیمان بااشاره به اینکه هر ۲ کارخانه سیمان استان زنجان در حال حاضر سوخت گازوئیل و مازوت دریافت می‌کنند، گفت: شرکت نفت استان زنجان هیچ محدودیتی برای در اختیار گذاشتن سوخت به کارخانه ها ندارد  و مسئولین می‌توانند همه روزه حتی در ایام تعطیل هم نسبت به خرید سوخت مورد نیاز خود اقدام کنند.

مدیرعامل شرکت نفت استان زنجان در رابطه با ۲ گانه سوز بودن کارخانجات سیمان زنجان گفت: هیچ مشکلی از این بابت وجود ندارد.

بیگدلی فرماندار خدابنده هم در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،گفت: طبق بخشنامه‌ صادره از وزارت نفت کشور، کارخانه‌هایی از قبیل کارخانه سیمان که مصرف سوخت بالایی دارند،  بایستی از آذرماه مصرف گاز خود را به صفر می رساندند.

او با بیان اینکه  سوخت جایگزین گاز برای کارخانه‌های سیمان زنجان و خمسه تهیه شده، گفت:در حال حاضر خط تولید این ۲ کارخانه با مصرف  گازوئیل و مازوت فعال است و در بخش اداری هم مشکلی از لحاظ تامین گرمایش نداریم.

بیگدلی ادامه داد: طی بازدید‌های میدانی که از محیط اداری این کارخانجات صورت گرفته مشخص شد که سالن‌های اداری و دفاتر نگهبانی این واحد‌ها بااستفاده از بخاری‌هایی که به کپسول گاز متصل هستند گرم می‌شود.

فرماندار خدابنده گفت: دیروز یکشنبه حواله دریافت نفت از شرکت نفت شهرستان خدابنده برای کارخانه‌های سیمان صادر شده و مسئولین مربوطه از امروز می‌توانند برای دریافت نفت مورد نیاز خود اقدام کنند.
 
او در رابطه با ادعای کارگران این کارخانه در خصوص قطع ناگهانی گاز گفت: سه ماه قبل ابلاغیه قطع گاز و استفاده از سوخت جایگزین به مدیران کارخانه ها ارسال شده بود.
 
کارخانه سیمان زنجان که در فاصله ۱۲ کیلومتری خدابنده واقع شده است در سال ۱۳۸۶ با عنوان "ایرانی‌ترین کارخانه" و با ظرفیت تولید روزانه هزار و ۸۵۰ تن سیمان به بهره برداری رسید.
کارخانه سیمان خمسه نیز با توجه به موقعیت جغرافیایی خاص و همچنین کیفیت برتر سیمان تولیدی این مجموعه بازار عظیمی از منطقه و کشور را در اختیار دارد و موفق به تحویل روزانه ۶ هزار تن سیمان با تیپ های مختلف به بازارهای هدف شده است .
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.