میخائیل اولیانوف: مذاکره ایران و آمریکا در پی ترور فخری زاده نامشخص است

نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین مذاکره بین ایران و آمریکا در شرایط کنونی و پس از ترور شهید فخری زاده را نامشخص خواند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «میخائیل اولیانوف» نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین المللی در وین در مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیونی «راشا ۲۴» در روز دوشنبه تصریح کرد که در پی ترور شهید «محسن فخری زاده» دانشمند دفاعی و هسته‌ای ایران و شرایط بوجود آمده کنونی، دورنمای مذاکره بین ایران و آمریکا نامشخص است.

اولیانوف گفت: «گفت‌وگو میان آمریکا و ایران امکان‌پذیر است. اما شرایط کنونی غیرقابل پیش‌بینی است و عوامل زیادی وجود دارد که محاسبات را دشوار کرده است».

این دیپلمات روسیه در ادامه بر نقش برجام تاکید کرد و گفت: «تداوم فعالیت‌های راستی‌آزمایی آژانس در ایران در راستای منافع ایران و جامعه بین‌المللی است».

روزنامه لبنانی الجمهوریه به تازگی در گزارشی به انتقام ایران از عوامل ترور شهید فخری‌زاده پرداخت و نوشت ایرانی‌ها پاسخی صبورانه و حساب‌شده به این ترور خواهد داد.

عبدالباری العطوان تحلیلگر مشهور جهان عرب هم در توئیتی نوشت: «انتظار انتقام از سوی دشمنان ایران بسیار دردناک‌تر و اضطراب آورتر از خود انتقام است، چراکه کسی از جزئیات، زمان و چگونگی آن خبر ندارد. اما انتقام مطمئنا خواهد آمد».

با توجه به شواهد موجود، رژیم صهیونیستی عامل مستقیم ترور محسن فخری زاده از چهره‌های اصلی صنعت هسته‌ای در کشورمان بوده است. بنیامین نتانیاهو پیش از این نام وی را آورده و گفته بود که آن را به یاد داشته باشید. «ایهود اولمرت» نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی هم مدعی شده بود که وی را به خوبی می‌شناسد. عناصر موساد هم طی روز‌های اخیر به صورت غیر مستقیم اعتراف کردند که ترور فخری زاده برنامه طولانی مدت آن‌ها طی بیش از یک دهه اخیر بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۷ ۱۱ آذر ۱۳۹۹
لعنت برهرکسی مذاکره کنه.نتیجه مذاکره قبلی شد ترور سردار سلیمانی!به خدا قسم اگه ترامپ به عدم توانایی هسته ای ما یقین نمی داشت هرگز جرات ترور حاج قاسم پیدا نمیکرد
آخرین اخبار