مدیر عامل شرکت عمران پردیس مطرح کرد؛

تسریع در اجرای طرح‌ اقدام‌ملی‌مسکن در گرو همکاری قوه‌قضاییه

هدایت گفت: تسریع در اجرای پروژه اقدام ملی مسکن در گرو همکاری قوه قضاییه و رفع مشکلات معارض زمین‌های این طرح است.

مهدی هدایت مدیر عامل شرکت عمران پردیس در گفت و گو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  با بیان اینکه یک زمینی به مساحت ۳۰۰ هکتار چسبیده به فاز ۱۱ پردیس را به ساخت مسکن ملی تخصیص دادیم گفت: متاسفانه طی سال‌های گذشته، در این خصوص شخصی حکمی بر علیه دولت اخذ کرده است. طبق نظر اداره کل منابع طبیعی استان که تنها مرجع اعلام مقدار مستثنیات و اراضی ملی است از این ۳۰۰ هکتار، ۳۰ هکتار مستثنیات است و مابقی اراضی ملی محسوب می‌شود.

او ادامه داد: متاسفانه در رأیی که این فرد گرفته مستثنیات به ۷۰ هکتار رسیده بود، اما برحسب مستندات قانونی و ادله که ارائه کردیم و طبق اعتراضی که انجام دادیم خوشبختانه توسط ریاست قوه قضائیه این موضوع بررسی و تایید شد و هم اکنون این پرونده در شعبه ۱۹ دیوان عالی کشور در حال بررسی است.

مدیر عامل شرکت عمران پردیس یادآور شد: اعتراض ما مورد تایید ریاست قوه قضائیه قرار گرفته و دستور بررسی مجدد این پرونده صادر شده است.

او با بیان اینکه طرح اقدام ملی مسکن در کشور در مقیاس ۴۰۰ هزار واحد در حال ساخت است گفت: سهمیه پردیس ۱۳ هزار واحد است و خوشبختانه تمامی اراضی و زمین‌های این واحد‌ها تخصیص داده شده است.

هدایت تصریح کرد: علیرغم مشکلات و محدودیت‌ها که امروز وجود دارد، ساخت این واحد‌ها ۱۰۰% پیشرفت فیزیکی داشته و ما این واحد‌ها را به مرحله عملیاتی رساندیم، به طوری که در اوایل آبان ماه امسال ۱۴ هزار واحد مسکن مهر را به بهره‌برداری رساندیم.

او توضیح داد: تاکنون در هیچ شهری ۱۴ هزار واحد یکجا به بهره‌برداری نرسیده و مجموع افتتاح این واحد‌ها به ۶۰ هزار واحد رسیده است.

هدایت با بیان اینکه فرآیند تحویل واحد شروع شده است، افزود: از مجموع ۸۲ هزار واحد تعهد شده برای ساخت مسکن مهر در شهر جدید پردیس، ۱۲ هزار واحد باقی می‌ماند که تعدادی از آن‌ها تا پایان امسال و تعدادی هم در سال بعد افتتاح خواهد شد، چون تعدادی از متقاضیان به دلیل کمبود واحد، باقی مانده بودند که با رفع تعارضات ملکی توانستیم ساخت واحد‌های ۵۰۰۰ نفر بدون واحد را از ابتدای سال ۹۸ آغاز کنیم.

او ادامه داد: امیدواریم اولین تحویل‌ واحد‌های مسکن ملی در پردیس را از سال آینده آغاز می‌کنیم.

این مقام مسئول اظهار کرد: موضوع مهم دیگر اتمام پروژه مسکن مهر در پردیس است که عملیات اجرایی ۱۰ هزار واحد را آغاز کرده ایم و بهمن ماه افتتاح می کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار