پرندگان را در روز‌های سرد و برفی تنها نگذاریم

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد به شهروندان توصیه کرد با توجه به فرا رسیدن فصل سرما و برف پرندگان را زیر چتر حمایت خود قرار دهند تا گرسنه نمانند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، فاروق سخنور رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: در همه فصول سال باید با پرندگان مهربان بود و از آزار و اذیت آن‌ها پرهیز کرد، اما در فصول سرد و برفی، مهربانی‌ها باید مضاعف شود و با تغذیه مناسب به یاری آن‌ها شتافت تا از گرسنگی تلف نشوند.

سخنور افزود: دادن آب و دانه به پرندگان در تمامی فصول سال، اقدامی بسیار درست و خداپسندانه است، اما این کار در فصل زمستان که همه جا سفیدپوش می‌شود، واجب و ضروری‌تر است.

او تصریح کرد: شهروندان می‌توانند با ریختن ته مانده غذا‌های سالم و تازه و نان خشک و پاشیدن گندم و ارزن در فضا‌های باز از جمله کنار پنجره ها، پشت بام و گوشه‌ای از حیاط، کوچه و بیابان‌های اطراف به داد پرنده‌های گرسنه برسند که به حتم این کار ارزشمند بی پاداش نخواهد ماند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد امنیت غذایی پرندگان را بسیار مهم خواند و تاکید کرد: مردم نباید ته مانده غذا‌های فاسد و خرده نان‌های کپک زده را به خورد پرندگان و سایر حیوانات بدهند چرا که ممکن است موجب بیماری شده و به مرگ آن‌ها منتهی شود.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.