احتمال آلودگی آب آشامیدنی در ماهشهر

رئیس بهداشت و درمان ماهشهر گفت: امکان تلاقی فاضلاب و آب‌های سطحی با آب آشامیدنی وجود دارد و شهروندان حتی المقدور آب بسته بندی شده مصرف کنند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمد شنبدی رئیس بهداشت و درمان شهرستان بندر ماهشهر گفت: با توجه به آبگرفتگی‌های اخیر و پس زدگی آب فاضلاب و آب‌های سطحی و امکان تلاقی آن با آب آشامیدنی وجود دارد و شهروندان حتی المقدور آب بسته بندی شده مصرف کنند.

او با بیان اینکه پس زدگی فاضلاب و احتمال آسیب و از هم گسیختگی خطوط انتقال توزیع آب در مناطق شهری و روستایی و نفوذ فاضلاب به شبکه، احتمال آلودگی آب آشامیدنی را بالا می‌برد، افزود: با توجه به حساسیت موضوع از مسئولان اداره آب و فاضلاب شهری و روستایی خواسته شده است که کلر زنی مناسب و مداوم آب شهرستان را به صورت ویژه‌تر انجام دهند.

شنبدی با اشاره به اینکه دستور داده شده است کارشناسان بهداشت شهرستان، بصورت مداوم آبی را که قراراست سالم به دست شهروندان برسد کلرسنجی کنند، افزود: آب شرب آلوده سبب بیماری‌های حادی مانند اسهال می‌شود که ممکن است به بیماری‌های شدیدتری مثل وبا منجر شود.

رئیس بهداشت و درمان ماهشهر ادامه داد: برای نوزادان و اطفال آب جوشیده شده‌ی سرد شده را در دستور کار قرار دهند تا خدای نکرده گرفتار بیماری نشوند و در جریان بارندگی‌های اخیر با وجود آب گرفتگی مراکز درمانی از جمله آبگرفتگی شدید بیمارستان راه زینب بندرامام خمینی، خدمت دهی به بیماران و ارباب رجوع قطع نشد و ادامه یافت.

این مقام مسئول گفت: به دلیل بارش‌های سنگین شاهد قطع برق بیمارستان تامین اجتماعی بودیم که با تلاش همکاران ما، بیماران این بیمارستان به سایر بیمارستان‌های شهر منتقل شده و برق این بیمارستان در حال تعمیر و اصلاح است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.