رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی وزارت جهادکشاورزی:

شهرک‌های کشاورزی بهترین گزینه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی است

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی وزارت جهادکشاورزی گفت: ایجاد شهرک‌های کشاورزی بهترین گزینه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، علی اشرف منصوری رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی در جلسه پیگیری مشکلات شهرک‌های کشاورزی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: تاکنون افزون بر ۴۵ هزار هکتار از اراضی ملی و دولتی کشور برای احداث شهرک‌های کشاورزی اختصاص یافته است.

او افزود: از این وسعت اراضی در نظر گرفته شده افزون بر ۹ هزار هکتار به سرمایه‌گذاران واگذار شده است که افزون بر ۹۵ درصد ان در دو سال گذشته بوده است.


بیشتر بخوانید


منصوری اضافه کرد: ۹ هزار هکتار اراضی واگذار شده برای ایجاد شهرک‌های کشاورزی به صورت دقیق و کارشناسی شده است به گونه‌ای که امکان سوءاستفاده در زمین‌خواران و رهاسازی وجود ندارد.

او، از فسخ قرارداد یکهزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی واگذار شده برای ایجاد شهرک‌های کشاورزی که در انجام تعهدات قانونی در زمان کوتاه واگذاری موفق نبودند، خبر داد و گفت: هم اکنون هفت هزار و ۴۰۰ هکتار از اراضی در اختیار سرمایه‌گذاران است که حدود ۶هزار هکتار آن در حال ساخت و یا بهره‌برداری نهایی است.

منصوری، بیشتر فعالیت شهرک‌های کشاورزی ایجاد شده در سطح کشور را در بخش شیلات و آبزی‌پروری، دامپروی، پرورش طیور و ایجاد گلخانه دانست و ادامه داد: به دلیل زودبازده بودن این شهرک‌ها امکان برگشت همه سرمایه در کمتر از سه سال میسر است.

او، شهرک‌های کشاورزی را بهترین گزینه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی دانست و گفت: دولت دوازدهم مصمم است به طور مستمر به سرمایه‌گذاران در این حوزه خدمات‌رسانی کند.

منصوری، بهترین راهکار برای افزایش بهره‌وری منابع آب و خاک را توسعه گلخانه‌ها اعلام کرد و افزود: با توسعه واحد‌های گلخانه‌ای در شهرک‌های کشاورزی زمینه اشتغال برای ۲۵ نفر در هر هکتار وجود دارد.

او، با اشاره به اینکه این بستر برای سرمایه‌گذاران در بخش کشاورزی در دولت دوازدهم فراهم است، اضافه کرد: ایجاد این شهرک‌ها نقشی در تامین امنیت غذایی کشور و کمک به تولیدات داخلی و صادرات خواهد داشت.

منصوری ادامه داد: در پی نشستی با کمیسیون کشاورزی، آب و آبخیزداری مجلس شورای اسلامی قرار شد با توسعه شهرک‌های کشاورزی، آن‌ها علاوه بر حضور در عرصه داخلی در عرصه‌های جهانی نیز نقش داشته باشند، بنابراین طرح یک فوریتی برای کمک به توسعه شهرک‌های کشاورزی و رفع موانع تنظیم و به مجلس ارائه شده که در حال بررسی این موضوع هستند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار