زرین آمیزی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

مهلت ثبت نام در آزمون دکتری ۱۴۰۰ فردا به پایان می‌رسد

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: مهلت ثبت نام در کنکور دکتری تخصصی ناپیوسته سال ۱۴۰۰ فردا (چهارشنبه ۱۲ آذر) به پایان می‌رسد.

فاطمه زرین آمیزی، سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره ثبت نام کنکور دکتری، گفت: ثبت نام آزمون ورودی مقطع دکتری نیمه متمرکز (Ph.D) سال ۱۴۰۰ به منظور پذیرش دانشجو در دوره‌های روزانه، نوبت دوم، دانشگاه آزاد، دانشگاه پیام نور، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی  از یک‌شنبه، ۲ آذر آغاز شد و به منظور فراهم کردن تسهیلات برای آن دسته از متقاضیانی که در موعد مقرر موفق به ثبت نام نشدند این مهلت تا چهارشنبه ۱۲ آذر تمدید شد.

او در ادامه بیان کرد: داوطلبانی که تاکنون اقدام به ثبت نام کرده اند می‌توانند تا ساعت ۲۴ فردا، چهارشنبه ۱۲ آذر نسبت به ثبت نام و یا ویرایش اطلاعات خود اقدام کنند و با توجه به تمدید سه روزه این ثبت نام این مهلت به هیچ وجه تمدید نمی‌شود.

مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش ادامه داد: تا امروز ۱۱ آذر تعداد ۱۲۵ هزار و ۸۴۰ نفر در این آزمون ثبت نام کرده‌اند. کنکور دکتری در تاریخ ۱۵ اسفند برگزار خواهد شد و داوطلبان می‌توانند از تاریخ ۱۲ لغایت ۱۴ اسفند کارت ورود به جلسه خود را دریافت کنند.

سخنگوی سازمان سنجش اظهار کرد: هر متقاضی براساس ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام و شرکت در آزمون می‌تواند در یک کدرشته امتحانی ثبت‌نام و در آزمون مربوط شرکت کند.

زرین آمیزی افزود: متقاضیان لازم است که ابتدا دفترچه راهنمای ثبت‌نام را مطالعه کرده و در صورت واجد شرایط بودن، نسبت به پرداخت هزینه خرید کارت اعتباری ثبت‌نام در آزمون اقدام کنند و سپس مراحل بعدی را به انجام برسانند.  داوطلبان باید پس از مطالعه دفترچه راهنما با پرداخت یکصد و پنجاه هزار و هشتصد و پنجاه تومان نسبت به ثبت نام اقدام کنند.  

دو نکته مهم 

متقاضیان پس از تکمیل تقاضانامه، دریافت شماره پرونده ۶ رقمی و کدپیگیری ۱۶ رقمی یک نسخه پرینت از تقاضانامه تهیه و نزد خود نگهداری کنند.

متقاضی باید در انتخاب کدرشته امتحانی و همچنین شهرستان محل حوزه امتحانی خود دقت کند. پس از دریافت کد پیگیری ۱۶ رقمی در این خصوص، به درخواست‌های متقاضیان مبنی بر اصلاح و یا جابجایی ترتیب اثر داده نخواهد شد.

تذکرات مهم مقررات نظام وظیفه عمومی

مشمولان غایب مجاز به ادامه تحصیل نیستند و در صورت شرکت در آزمون و قبولی در دانشگاه معافیت تحصیلی برای آنان صادر نشده و دانشگاه‌ها مجاز به ثبت نام از آنان نیستند.

مشمولان فارغ التحصیل مقطع دکتری تخصصی ناپیوسته (D.Ph) مجاز به شرکت مجدد در این آزمون نیستند.

دانشجویان اخراجی دانشگاه‌ها تا پایان خدمت دوره ضرورت و یا اخذ معافیت دائم، مجاز به ادامه تحصیل نیستند.

سنوات تحصیلی مجاز در مقطع دکتری تخصصی ناپیوسته (D.Ph) حداکثر شش سال است.

دانشجویان مورد پذیرش در دانشگاه‌ها باید  جهت اخذ معافیت تحصیلی در مقطع دکتری تخصصی ناپیوسته، با برگ درخواست معافیت تحصیلی مقطع فوق به یکی از دفاتر پلیس+۱۰ شهرستان محل استقرار دانشگاه مراجعه کنند؛ در غیر این صورت مجاز به ادامه تحصیل نبوده و از ادامه تحصیل آنان جلوگیری به عمل می‌آید.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار