مدت زمان ماندگاری ویروس کرونا در هوا

یک متخصص بیماری‌های عفونی گفت: ویروس کرونا به دلیل سنگینی مدت طولانی در هوانمی ماند و به سرعت روی سطوح و زمین رسوب می‌کند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، علیرضا جانبخش متخصص بیماری‌های عفونی گفت:  زمانی که فرد مبتلا به کرونا  در محلی حضور دارد و سرفه یا عطسه می‌کند ویروس کرونا در هوا منتشر می‌شود اما این ویروس به دلیل سنگینی به سرعت زمین گیر شده و روی سطوح و زمین رسوب می‌کند.

او  افزود: در خصوص مدت  زمان ماندگاری این ویروس در هوا عوامل دیگری مانند تعداد بیماران حاضر در محل، تهویه هوا، دمای هوا، مقدار و حجم فضا  هم موثر است.

جانبخش گفت: اگر در محیط بسته و فاقد تهویه  بیمارمبتلا به کرونا حضور داشته باشد این احتمال وجود دارد که ویروس کرونا مدتی در هوا پراکنده باشد اما طول این مدت دقیقا مشخص نیست اما به محض اینکه تهویه برقرارشود ویروسی در هوا باقی نمی‌ماند.

این متخصص بیماری‌های عفونی  تصریح کرد:  دورهمی ها، تجمع، تماس افراد بدون ماسک با یکدیگر و عدم رعایت فاصله می‌تواند نقش مهمی در انتقال بیماری داشته باشد.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه  افزود: زمانی که ویروس کرونا در هوا پراکنده می‌شود به سرعت روی وسایل رسوب می‌کند و اگر دست افراد با این وسایل تماس داشته و سپس همان دست آلوده را به صورت بزنند  احتمال انتقال کرونا وجود دارد و برای همین بر شست و شوی مرتب دست‌ها تاکید می‌شود.

انتهای پیام / س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار