خرید تضمینی ۶۶ هزار تن چغندرقند از کشاورزان مهابادی

رئیس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مهاباد گفت: حدود ۶۶ هزار تن چغندر قند از کشاورزان مهابادی به صورت تضمینی خریداری شد.

جعفر علیزاده رئیس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،اظهار داشت: حدود ۸۵ درصد محصول چغندر قند در این شهرستان برداشت شده است، و از آغاز فصل برداشت تاکنون ۶۶ هزار تن از کشاورزان این شهرستان توسط کارخانجات قند خریداری شده است.

علیزاده افزود: از حدود ۲ هزار هکتار سطح زیر کشت چغندر قند در مهاباد، هزار و ۸۰۰ هکتار با متوسط عملکرد ۴۳ تن در هر هکتار قابل برداشت است.

او ادامه داد:با تصویب دولت امسال محصول چغندرکاران با نرخ تضمینی هر کیلوگرم ۶ هزار و ۵۲۰ ریال با عیار ۱۶ درصد با احتساب کمک هزینه حمل و نقل خریداری خواهد شد که نسبت به قیمت چهار هزار و ۲۳۰ ریال پارسال نزدیک به ۵۳ درصد افزایش دارد.

رئیس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مهاباد تصریح کرد: سال گذشته بیش از ۶۰ هزار تن چغندر قند در سطح هزار و ۶۰۰ هکتار از مزارع مهاباد برداشت شد؛ این شهرستان در جنوب آذربایجان‌غربی و ۱۱۶ کیلومتری مرکز استان واقع شده و دارای بیش از ۸۰ هزار هکتار اراضی مستعد کشاورزی و باغی است.

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.