کاهش بستری‌های کرونایی در استان قزوین

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین از کاهش ۲۰درصدی بستری‌های کرونایی در استان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، پیمان نامدار رئیس علوم پزشکی قزوین گفت: امروز تعداد بستری مثبت قطعی در استان قزوین به ۴۶۴ مورد کاهش یافته که نسبت به روز دوم آبان که ۵۶۸ مورد بستری داشتیم خوشبختانه ۲۰ درصد بار بستری استان کاهش پیدا کرده است.

نامدار افزود: بار فوتی‌ها هنوز کاهش پیدا نکرده که دو هفته دیگر نتیجه آن مشخص می‌شود.

به گفته او، از روز اول تاکید ما این بود که اگر می‌خواهیم به نتیجه برسیم باید در اجتماعات ورود جدی‌تری پیدا کنیم.

دکتر نامدار تأکید کرد: نقاهتگاه‌ها باید سریعتر در اختیار دانشگاه علوم پزشکی استان قرار گیرد تا بتوانیم از افرادی که جایی برای قرنطینه ندارند نگهداری کنیم.
وی افزود: یکی از دلایل افزایش میزان فوتی‌های ناشی از کرونا در استان قزوین، ابتلای بیماران کرونایی به بیماری‌های زمینه‌ای نظیر فشار و قند خون است.

حجت الاسلام زهرایی، مسئول کمیته گروه‌های جهادی ستاد گزارشی از فعالیت تیم‌های جهادی ارائه کرد و گفت: طبق اطلاعاتی که تیم‌های ما از برخی از شهرستان‌ها بدست آورده اند، عده‌ای از مردم توانایی خرید ماسک ندارند و باید بسته‌های بهداشتی در اختیار آن‌ها در درب منزل قرار بگیرد.

افشار، مسئول کمیته نظارت کرونا نیز گفت: نظارت‌ها از هفته قبل ضعیف‌تر شده است، برای مثال آرایشگاه‌های زنانه و مردانه، گل فروشی‌ها و موتور فروشی‌ها به کار خود ادامه می‌دهند.

حجت الاسلام علی نعمت الهی، مدیر کل بازرسی استانداری نیز گفت: افزایش قیمت محلول‌های ضدعفونی کننده و ماسک در سطح بازار بسیار به چشم می‌خورد.

وی افزود: بازار‌های هفتگی همچنان با ازدحام جمعیت روبه رو است و نظارت بیشتری را می‌طلبد.

مدیر کل بازرسی استانداری خاطرنشان کرد: ازدحام فروشندگان خودرو در فلکه مادر بسیار جالب توجه است و برخی از مطب‌ها تا دیر وقت باز هستند.

آصفی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین نیز گفت: با مشکلات مالی و نبود نیروی متخصص برای راه اندازی نقاهتگاه‌ها در شهرستان‌ها روبه رو هستیم.

وی افزود: برای بسته بندی کیت‌های آزمایش کرونا، تعدادی نیرو از هلال احمر استان قزوین در اختیار بنیاد برکت قرار خواهد گرفت.

حبیبی، جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا نیز با قدردانی از عملکرد خوب کمیته فرهنگی و اطلاع رسانی به ویژه صدا و سیما درباره محدودیت‌های کرونایی گفت: باید همانند گذشته، اخبار دقیق و صحیح کرونا در اختیار مردم قرار گیرد.

وی افزود: سازمان صمت و اتاق اصناف نسبت به توزیع برخی از اقلام اساسی مردم در فروشگاه‌های زنجیره‌ای ورود کنند تا شاهد تجمع مردم در این روز‌های محدودیت کرونایی نباشیم.

سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا خاطرنشان کرد: با توجه به درخواست دانشگاه علوم پزشکی، نقاهتگاه‌ها باید در آماده باش باشند و از خوابگاه‌های دانشجویی و مهمانسرا‌های استان برای دوران نقاهت مبتلایان به کرونا استفاده خواهیم کرد.

وی افزود: اولویت راه اندازی نقاهتگاه با شهرستان‌های قزوین و تاکستان است.

سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا گفت: تا الان ۱۱۵ کپسول اکسیژن تهیه شده و در اختیار کمیته درمان قرار گرفته است.

حبیبی خاطرنشان کرد: تأمین کیت تشخیص کرونا بر عهده شهرداری‌ها و دهیاری‌ها است و باید به تعداد لازم این کیت‌ها خریداری شود.

وی افزود: طرح شهید سلیمانی در برخی از شهر‌ها با همکاری بسیج در حال اجراست.

جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان از مردم خواست برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری در شب یلدا از دورهمی‌های خانوادگی پرهیز کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار