آخرین خبرها درباره وضعیت دارندگان سهام عدالت

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی مازندران آخرین اطلاعات مربوط به وضعیت سهام دارندگان سهام عدالت را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،سید اسماعیل هاشمی مدیر کل امور اقتصادی و دارایی مازندران گفت: همه افراد می‌توانند از طریق مراجعه به آدرس اینترنتی samanese.ir و ورود مشخصات هویتی خود، ضمن اطلاع از مشمول بودن، صورتحساب خود را مشاهده کنند.

او افزود: فهرست اقشاری از جامعه که در ۱۰ سال گذشته واجد شرایط دریافت سهام عدالت شده اند به همراه تعداد ثبت نام شدگان هر یک از این اقشار، در پایگاه اطلاع رسانی سهام عدالت به نشانی اینترنتی news.samanese.ir و در بخش "سهام عدالت" قابل مشاهده است.

هاشمی درخصوص افراد جامانده و کسانی که تا کنون برای سهام عدالت ثبت نام نکرده اند نیز، گفت: به دلیل عدم وجود مجوز قانونی درحال حاضر ثبت نام و تخصیص سهام عدالت به افراد جدید میسر نیست.

او افزود: فقط کسانی که در شرکت‌های تعاونی شهرستانی ثبت نام نهایی شده اند و نامشان از طریق شرکت‌های مذکوربه سازمان خصوصی سازی ارسال و در آدرس اینترنتی samanese.ir درج شده است مشمول نهایی سهام عدالت هستند و ثبت نام اولیه و یا داشتن دعوتنامه دلیل بر ثبت نام نهایی، نمی‌باشد.

هاشمی با بیان اینکه ثبت نام شدگان فوت شده کماکان مشمول سهام عدالت هستند، گفت: ثبت نام شدگان نهائی در صورت فوت نیز جزو مشولین سهام عدالت هستند و وراث قانونی آن‌ها می‌توانند از طریق آدرس اینترنتی samanese.ir اطلاعات لازم را جهت اقدامات بعدی کسب و ضمن مراجعه به دفاتر منتخب پیشخوان دولت، نسبت به تقسیم و تسهیم سهام شخص متوفی بین وراث قانونی ایشان اقدام کنند.

بیشتر بخوانید:

او در رابطه با امکان انتقال سهام شخص متوفی به شخص ثالث خارج از وراث قانونی نیز، افزود: وراث قانونی صرفا می‌توانند قدرالسهم خود را تنها به کسانی که نام و مشخصات آنان در گواهی حصر وراثت شخص متوفی بعنوان وارث ذکر شده انتقال دهند و بذل و انتقال یا هرنوع واگذاری آن به اشخاص دیگر امکان پذیر نیست.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی مازندران در رابطه با سهامدارانی که برگه عضویت سهام عدالت آنان مفقود شده نیز، گفت: هیچ لزومی به در اختیار داشتن برگه عضویت سهام عدالت نیست و این برگه فاقد کاربرد می‌باشد و مشمولین سهام عدالت با مراجعه به آدرس اینترنتی samanese.ir می‌توانند از وضعیت عضویت و سهامداری خود مطلع شوند.

او با اشاره به اینکه هرگونه معامله برگه سهام عدالت ممنوع و فاقد اعتبار است، افزود: در بانک اطلاعاتی مشمولان سهام عدالت فقط ثبت نام شدگان قطعی، سهامدار نهایی سهام عدالت محسوب می‌شوند.

هاشمی در خصوص ارزش سهام تخصیص یافته به هر نفر، گفت: ارزش اولیه سهام متعلق به هر شخص مطابق مقررات مربوط تخصیص پیدا کرده و مشمولان می‌توانند صورت حساب خود را از طریق اینترنتی مذکور مشاهده کنند.

او با بیان اینکه قطعا ارزش روزسهام متعلق هم اکنون بیش از میزان ارزش اولیه می‌باشد، افزود: ارزش روز سهام متناسب با افزایش یا کاهش ارزش سهام شرکت‌های سرمایه پذیر در بورس و فرابورس در نوسان است، ولی درحال حاضر ارزش روز این سهام بسیار بیشتر از ارزش زمان واگذاری (تخصیص اولیه) است.

سهامداران سهام عدالت باید در سامانه سجام ثبت نام کنند

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی مازندران گفت: با توجه به برنامه دولت در خصوص شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت استانی و آزادسازی سهام عدالت، سهامداران و صاحبان سرمایه این شرکت‌ها باید به منظور بهره مندی از مزایای این سهام، نسبت به ثبت نام در سامانه سجام و دریافت کد بورسی اقدام کنند.

او افزود: سهامداران شرکت‌های سرمایه گذاری استانی متشکل از افرادی است که روش مدیریت غیر مستقیم سهام عدالت را انتخاب کردند.

هاشمی گفت: برخی از سهامداران عدالت که روش غیرمستقیم را انتخاب کرده اند، تاکنون برای دریافت کد بورسی اقدام نکرده اند که لازم است این افراد نسبت به دریافت کد بورسی اقدام و از این تسهیلات استفاده کنند.

او افزود: این اقدام باید با مراجعه به سامانه سجام به آدرس www.sejam.ir یا دفاتر پیشخوان دولت انجام شود.

هاشمی گفت: حدود یک میلیون و ۵۸۳ هزار نفر (۶۷ درصد) از سهام داران سهام عدالت در مازندران روش غیرمستقیم را انتخاب کرده‌اند.

او افزود: با توجه به برنامه ریزی صورت گرفته برای برگزاری انتخابات به منظور تعیین اعضای هیات مدیره جدید شرکت سرمایه گذاری استان، چنانچه سهامداران، یعنی افرادی که روش مدیریت غیر مستقیم سهام عدالت را برگزیده اند، در برگزاری مجامع شرکت حضور فعال و پویا داشته باشند و هیات مدیره توانا و با صلاحیت را انتخاب کنند، این پتانسیل در شرکت‌های استانی وجود دارد که ارزش سهام افراد رشد چشمگیری داشته باشد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی مازندران گفت: افراد واجد صلاحیت و دارای تخصص برای عضویت در هیات مدیره می‌توانند ضمن دریافت کد بورسی با مراجعه به سامانه www.setan.seo.ir یا سایت شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت استان مازندران نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امنه‌تاتلی
۱۳:۲۲ ۱۹ دی ۱۳۹۹
برای‌اینکه‌سهامم‌را‌ازاد‌کنم‌چکار‌کنم
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیم
۰۸:۵۳ ۰۷ دی ۱۳۹۹
این طرح شامل کسی که سهام خود را نفروخته می شود
آخرین اخبار