حفاری جدید در مقبره بُخت آغا سلطان اصفهان تکذیب شد

کارشناس میراث فرهنگی اصفهان حفاری جدید در مقبره بُخت آغا سلطان را تکذیب کرد و گفت: عکس‌های منتشر شده در فضای مجازی در این ارتباط مربوط به اسفند سال گذشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، شهرام امیری کارشناس میراث فرهنگی اصفهان با اشاره به تصاویر منتشر شده از حفاری در مقبره بُخت آغا سلطان واقع در محله دردشت اصفهان، گفت: باید توجه داشت که بنای این مقبره تحویل میراث فرهنگی نشده است و هیئت مدیره یک حسینیه حیاط این بنا را به عنوان انبار استفاده می‌کنند.

کارشناس میراث فرهنگی اصفهان با بیان اینکه این مقبره بنای بزرگی بوده که بخش‌های زیادی از آن از بین رفته و تنها سردرب و مقبره آن مانده است، اظهار داشت: در اسفند سال گذشته دو نفر به بهانه پیدا کردن گنج بخشی از این بنا را حفاری کرده بودند که تصاویر منتشره مربوط به این زمان است.

امیری با بیان اینکه مردم در شناسایی این دو نفر همکاری داشتند، تصریح کرد: پس از پیگیری‌های انتظامی این دو فرد دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند.

او با بیان اینکه بُخت آغا سلطان مسلمان بوده و همراه با جسد وی شیء دیگری دفن نشده است، افزود: این در حالی است که برخی افراد سودجو فکر می‌کنند در این نوع بناها گنج پنهان شده است.

این کارشناس میراث فرهنگی با بیان اینکه حفاظت فیزیکی از مقبره بُخت آغا سلطان بر عهده میراث فرهنگی نیست، اضافه کرد: این در حالی است که سال ۹۳ این بنا توسط میراث فرهنگی به شکل کامل بازسازی شده است.

گفتنی است ابن فرد دختر یکی از حکام محلی سده هشتم هجری قمری به نام آل مظفر است که در محله دردشت اصفهان دفن شده است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.