اجرای عملیات بیابان‌زدایی در یک‌هزار و ۳۲۵ هکتار از اراضی استان سمنان

رئیس امور بیابان منابع طبیعی استان سمنان گفت: ۶۰ میلیارد ریال امسال برای عملیات اجرایی مقابله با بیابان زدایی در یک هزار و ۳۲۵ هکتار اراضی استان سمنان تصویب شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، علی ترابی رئیس امور بیابان اداره کل منابع طبیعی استان سمنان  ابراز داشت: اعتبار مقابله با بیابان‌زایی برای امسال از محل صندوق توسعه ملی و درآمد عمومی در نظر گرفته شده است.

او  اظهار داشت: آبیاری و حفاظت از نهال کاری‌های سال گذشته، اجرای عملیات احداث بادشکن بر روی تپه‌های ماسه‌ای به طول ۴۰ کیلومتر، مدیریت روان آب همراه با عملیات زیستی در وسعت یک هزار و ۲۰۰ هکتار و مدیریت جنگل‌های دست کاشت موجود (تاغزار‌ها) به وسعت یک هزار و ۳۲۵ هکتار از جمله برنامه‌های امسال برای مقابله با بیابان‌زایی در هفت شهرستان استان سمنان است.

ترابی یادآور شد: سال گذشته عملیات بیابان‌زدایی مانند نهال‌کاری، آبیاری و مراقبت، مدیریت روان‌آب همراه با عملیات بیولوژیک بذرپاشی، احداث بادشکن زنده در اطراف مزارع، حفاظت و قرق و مدیریت جنگل‌های دست کاشت در ۶ هزار هکتار از اراضی استان سمنان انجام شده است.

رئیس اداره امور بیابان اداره کل منابع طبیعی استان سمنان بیان کرد: سال گذشته از محل صندوق توسعه ملی ۱۵۷ میلیارد ریال برای مقابله با گرد و غبار و بیابان‌زدایی اختصاص یافت.

ترابی بابیان اینکه ۵۷ درصد وسعت استان سمنان را بیابان پوشش داده است، ابراز داشت: ۵۵۰ هزار هکتار از وسعت استان را کانون‌های فرسایش بادی تشکیل می‌دهد که هر سال خسارت بسیار زیادی به تأسیسات اقتصادی و منابع زیستی وارد می‌کند.

او اضافه کرد: یک‌میلیون و ۳۷۱ هزار و ۶۷۵ هکتار از اراضی استان سمنان در ۱۹ منطقه تحت تاثیر فرسایش بادی قرار دارد که از این میزان حدود ۵۵۰ هزار هکتار آن به‌عنوان کانون‌های بحرانی فرسایش بادی شناخته شده است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.