استاندار چهارمحال و بختیاری:

تکمیل زائرسرای استان در مشهد ۱۸۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: تکمیل و بهره‌برداری از ساختمان زائرسرای استان در مشهد مقدس ۱۸۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری در نشست هیئت امنای بنیاد امام رضا (ع) زائرسرای استان در مشهد مقدس اظهار داشت: تاکنون ۲۵ میلیارد ریال کمک‌های دولتی، مردمی و خیرین برای احداث این پروژه با ۷۰۰ مترمربع زمین و چهار هزار و ۵۰۰ متر مربع زیربنا در هشت طبقه، هزینه شده است.

او افزود: در قانون بودجه پیش‌بینی شده استانداران می‌توانند تا سقف ۱۰۰ میلیارد ریال از محل بودجه سنواتی را در اختیار زائرسرا‌های مشهد مقدس، خوزستان، ایلام و کرمانشاه اختصاص دهند.


بیشتر بخوانید


عباسی اضافه کرد: در همین راستا تصمیم گرفته شد ۱۰۰ میلیارد ریال از بودجه سال ۱۴۰۰ برای تکمیل این طرح اختصاص داده شود.

او ادامه داد: همچنین قرار شد براساس توافق بین شهرداری شهرکرد و اداره کل راه و شهرسازی استان در تقسیم سهم ۱۰ درصدی این شهرداری از محل زمین‌ها دولتی، زمین‌های مناسب و با ارزش بیشتر از این سهم اختصاص یابد تا با تغییر کاربری و ارزش افزوده بیشتر، شهرداری بتواند بخشی از هزینه‌های تکمیل ساختمان زائرسرای این استان در مشهد مقدس را تامین کند.

عباسی گفت: البته برای جبران هزینه‌های شهرداری شهرکرد اعتباراتی از محل بودجه‌های عمرانی به این شهرداری اختصاص داده می‌شود.

او افزود: همچنین برای جبران بقیه هزینه‌های شهرداری شهرکرد، تعدادی از تخت‌های زائرسرای چهارمحال و بختیاری در مشهد مقدس در اختیار نیرو‌های کارگری این شهرداری قرار می‌گیرد تا خانواده‌های آنان بتوانند از خدمات ارزان زیارتی بهره‌مند شوند.

عباسی اضافه کرد: در صورت تکمیل نشدن ساختمان زائرسرای چهارمحال و بختیاری در مشهد مقدس تا پایان سال ۱۴۰۰، از بودجه‌های سال بعد از آن برای بهره‌برداری از این پروژه اختصاص می‌یابد.

او ادامه داد: خدمات زائرسرای چهارمحال و بختیاری در مشهد مقدس ارزان‌تر و برای قشر‌های کم‌توان و نیازمند جامعه قابل استفاده است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.