اجرای پروژه‌های بیولوژیک توسعه و احیای مراتع در چهارمحال و بختیاری

پروژه‌های بیولوژیک توسعه و احیای مراتع و کشت گیاهان دارویی و خوراکی در سطح ۷ هزار و ۵۰۰ هکتار از مراتع چهارمحال و بختیاری اجرا شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، هومان خاکپور سرپرست معاونت فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری، از اجرای پروژه‌های بیولوژیک توسعه و احیای مراتع استان در سطح پنج هزار هکتار با اعتبار ۴۳ میلیارد ریال و با آغاز بارش‌های پاییز خبر داد و گفت: انجام این پروژه‌ها تا پایان آذر ماه ادامه خواهد داشت.

او افزود: عملیات اصلاحی مراتع از طریق بذرکاری و کپه کاری مراتع و با گونه‌های اسپرس، قره یونجه، سکاله، باریجه و آنغوزه در حال انجام است.


بیشتر بخوانید


خاکپور اضافه کرد: تامین بذر مورد نیاز انجام این پروژه‌ها بر عهده اداره کل منابع طبیعی است.

او ادامه داد: امسال با مشارکت مرتعداران و در قالب طرح‌های مرتعداری در سطح دو هزار و ۵۰۰ هکتار مراتع استان گیاهان دارویی و خوراکی شامل کلوس، باریجه و آنغوزه کشت شد.

خاکپور یکی از مهمترین اهداف کشت و توسعه گیاهان دارویی را اقتصادی کردن مراتع با استفاده از پتانسیل‌های در آمدزایی آن دانست و گفت: این پروژه‌ها که با اعتبارات دولتی در حال انجام است به تشکل‌های بهره برداری منابع طبیعی واگذار شده و با استفاده از ظرفیت قانونی بند ب ماده ۲۹ تمامی قرارداد‌های اجرای پروژه‌ها با مرتعداران همان سامانه عرفی بسته شده است.

او افزود: هدف از واسپاری قرارداد‌ها به مرتعداران، مشارکت آنان در اصلاح و احیای مراتع و خصوصا حفاظت از عرصه‌های احیا شده است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.