گزینه بایدن برای وزارت خزانه‌داری: با بحرانی تاریخی روبرو هستیم

«جنت یلن» اعلام کرد در پی همه‌گیری کرونا، اقتصاد آمریکا با بحرانی تاریخی مواجه شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی رویترز لایو، جنت یلن، نامزد تصدی وزارت خزانه‌داری در دولت جدید آمریکا، اعلام کرد این کشور در شرایط کنونی با بحرانی تاریخی روبه‌رو شده است.

او گفت: ما اکنون بار دیگر با یک بحران تاریخی دیگر روبرو هستیم. همه‌گیری و فروپاشی اقتصادی همراه همدیگر به بسیاری از افراد آسیب زده‌اند و آسیبی بزرگ به همه افراد آسیب‌پذیر حتی در بین ما وارد کرده است. جان‌هایی از دست رفته است. فرصت‌های شغلی از دست رفته است. کسب و کار‌های کوچک برای ادامه حیات خود دست و پا می‌زنند و یا برای حفظ سلامتی جامعه تعطیل شده‌اند.

گزینه بایدن برای وزارت خزانه‌داری افزود: ما در برابر خطر عمل نکردن به تعهدات خود برای مقابله با مشکلات ساختاری، چون نابرابری، ثابت ماندن دستمزد‌ها و به طور ویژه برای کارگران فاقد آموزش‌های دانشگاهی هستیم. ما شاهد نابرابری‌های نژادی و فرصت‌های شغلی نابرابر و نبود امنیت در بخش مسکن و امنیت غذایی و اعطای وام به کسب و کار‌های کوچک در جوامع رنگین‌پوست هستیم.

یلن در ادامه اظهاراتش گفت: نابرابری‌های جنسیتی، دور نگه داشتن زنان از فرصت‌های شغلی سبب می‌شود که اقتصاد ما از یک نیروی کاری فوق‌العاده محروم شود. این نشان دهنده چندین فاجعه است که سبب می‌شود اقتصاد را بی‌ثبات کند. آقای رئیس جمهور منتخب همان طور که شما پیشتر گفتید ما از درد مشترک خود به عنوان یک ملت اهدافی مشترک را برای کنترل همه‌گیری، احیای اقتصادمان بهتر از گذشته پیدا می‌کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار