پایانه بازرگان، پایلوت طرح ساماندهی سیستماتیک پایانه‌های مرزی کشور شد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی گفت: پایانه مرزی بازرگان به عنوان پایلوت اجرای طرح ساماندهی سیستماتیک پایانه‌های مرزی کشور انتخاب شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، ارسلان شکری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی روز چهارشنبه در بازدید از پایانه مرزی بازرگان با اشاره به انتخاب پایانه مرزی بازرگان به عنوان پایلوت اجرای طرح ساماندهی سیستماتیک پایانه‌های مرزی کشور گفت : این طرح در راستای ساماندهی سیستماتیک مبادی ورودی و خروجی کشور با هدف جلوگیری از تشکیل صفوف طولانی و اتلاف انرژی و منابع با کاهش کنترل‌ها و مشترک شدن نظارت‌ها اجرا خواهد شد.

او با اشاره به اینکه طبق دستور وزیر راه و شهرسازی، مدیریت پایانه‌های مرزی با توجه به تعداد دستگاههای مستقر به ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده ای واگذار می‌شود، ادامه داد: در حال حاضر اقدامات عمرانی برای اعمال تغییرات در سالن تجاری در راستای متمرکز کردن نظارت‌ها و انجام کنترل‌های مشترک انجام می‌شود که در مرحله بعد طرح ساماندهی و سیستماتیک کردن نوبت دهی نیز در دستور کار قرار دارد تا تمامی‌مشکلات ناشی از فناوری‌های اطلاعاتی و ارتباطی و سخت افزاری رفع شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی از اتمام ساخت تیرپارک آنا وطن در این مرز خبر داد و اضافه کرد: اتمام این تیرپارک امکان بهره مندی رانندگان از امکانات خدماتی و رفاهی را در این مرز فراهم می‌کند.

شکری اظهار کرد: بازرگان، قدیمی‌ترین مرز زمینی کشور و یکی از مهم‌ترین آن‌ها به شمار می‌رود به طوری که سالانه ۹۰۰ میلیون تن ترانزیت از آن انجام می‌شود.

انتهای پیام/ط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.