لزوم جذب مشارکت‌های مردمی برای ارائه خدمت به محرومان

استاندار قزوین بر جذب مشارکت‌های مردمی تسریع در ارائه خدمت به محرومان تاکید کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، جمالی پور استاندار در نشست بررسی رفع نیاز‌های خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد، جذب مشارکت‌های عمومی به منظور تسریع در انجام امور محرومان را بسیار موثر دانست و گفت: مردم ثابت کرده اند که همواره در بسیاری از امور به ویژه امور خیریه پیش قدم بوده اند.

او اضافه کرد: در حوزه‌های اجتماعی هنوز اقدامات قابل توجهی شکل نگرفته و انتظارات در این بخش بسیار زیاد است.

استاندار قزوین افزود: اقدامات کمیته امداد در حمایت از نیازمندان یک اقدام ویژه و خاصی است که آثار آن همواره در جامعه محسوس خواهد بود.

استاندار در ادامه بر استفاده از ظرفیت‌های بخش صنعت و تولید تاکید کرد و گفت: همواره در بسیاری از مشکلات، صنعت یاری رسان بوده است و در این زمینه نیز منتظر حمایت‌های بخش صنعت هستیم.

مهرعلی حق گویان، مدیرکل کمیته امداد استان هم گفت: هزار و ۷۵۹ مورد ساخت، تعمیر و احداث مسکن برای مددجویان، شاخص‌ترین فعالیت‌های عمرانی این نهاد رد سال جاری بوده است.

وی افزود: بیشترین سهم گازکشی خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد استان در منطقه الموت غربی و الموت شرقی بوده است.

حق گویان با بیان اینکه هزار و ۱۲۰ مورد نیز در انتظار بهره مندی از نعمت گاز هستند که تمام تلاش کمیته امداد استان رفع نیاز این افراد در کمترین زمان ممکن است.

مدیرکل کمیته امداد استان در خصوص موضوع اشتغال افراد تحت پوشش کمیته امداد هم اظهارداشت: کمیته امداد استان با تأمین ۵ میلیارد تومان اعتبار زمینه اشتغال ۱۲۰ نفر از افراد تحت حمایت کمیته امداد را فراهم آورده است.

حق گویان در ادامه گفت: این اقدام در استان موجب شده تا استان قزوین برای اولین بار در کشور رتبه اول کاریابی برای افراد تحت حمایت این نهاد را به خود اختصاص دهد.

تأمین ۴ هزار مسکن روستایی برای نیازمندان کمیته امداد

علی فرخ زاد، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین هم از تلاش‌ها برای تأمین ۴ هزار واحد مسکن مازاد روستایی برای خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد خبر داد و گفت: برای تأمین مصالح ساختمای با امضای تفاهم نامه با ارگان‌های ذیربط می‌توانیم بخش عمده‌ای از مشکلات ساخت مسکن افراد تحت پوشش کمیته امداد را حل و فصل کنیم.

وی با اشاره به ظرفیت‌های ان جی او‌ها و تشکل‌های مردمی و همچنین بسیج سازندگی اظهارداشت: میتوان با استفاده از تمام این ظرفیت‌ها مشکلات تامین مسکن افراد تحت حمایت کمیته امداد را حل کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار