قاتل خاموش جان ۸ نفر را گرفت

مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان گفت: از شروع فصل پاییز تاکنون، بر اثر استنشاق گاز مونوکسید کربن ۸ نفر جان باخته و ۱۶۷ نفر دچار مسمومیت شدند.

غفور راستین مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان، در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، درباره مرگ و مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن اظهار داشت: با شروع فصل پاییز شاهد مسمومیت و مرگ در سطح استان هستیم که تا کنون ۸ نفر براثر استنشاق گاز مونوکسید کربن جان باخته و ۱۶۷ نفر دچار مسمومیت شدند.

او با اشاره به چگونگی تاثیر گاز مونوکسید کربن بر مرگ افراد گفت: با توجه به اینکه گلبول‌های قرمز وظیفه انتقال مواد غذایی و اکسیژن را به بافت‌های بدن انسان دارند و میل ترکیب‌شدن گاز مونوکسید کربن با گلبول‌های قرمز ۲۵۰ برابر بیشتر از اکسیژن است، به همین علت با جایگزین شدن گاز مونوکسید کربن در گلبول‌های قرمز، فرد دچار تهوع و سرگیجه شده که نهایتاً منجر به مرگ او می‌شود.

مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان با ارائه راهکار‌های اورژانسی گفت: در صورت مشاهده فردی که دچار این علائم است ابتدا او را از آن مکان خارج و درب و پنجره‌ها را باز کنید، وسیله مشکل ساز را خاموش و در صورت احیا نشدنِ فرد با اورژانس ۱۱۵ تماس بگیرید.

او با اشاره به نکات ایمنی برای کاهش مسمومیت در اثر استنشاق گاز مونوکسید کربن ادامه داد: بخاری‌ها قبل از نصب حتماً توسط متخصص فن بخاری چک شود، ارتفاع دودکش حداقل ۶۰ سانتی‌متر بالاتر از سطح پشت بام باشد و از کلاهک H شکل استفاده شود.

انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.