مدیرعامل سازمان بیمه سلامت کشور خبر داد:

اعتبار ۱۵۰۰ میلیارد تومانی برای اجرای طرح شهید سلیمانی

ناصحی از تامین اعتبار یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی بیمه سلامت برای اجرای طرح شهید سلیمانی در کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، محمدمهدی ناصحی مدیرعامل سازمان بیمه سلامت کشور صبح امروز چهارشنبه ۱۲ آذرماه در حاشیه سفر به مازندران با بیان اینکه طرح جامعی برای مراقبت، کنترل، قرنطینه افراد مبتلا به کرونا به صورت محله محور قرار است از ۱۵ آذر ماه در کشور با همکاری وزارت بهداشت، بیمه سلامت و بسیج در کشور عملیاتی شود، گفت: یک هزار ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده و تا ۱۵ فرودین ماه ادامه دارد.

او افزود: تیم‌ها در قالب مراقبتی و نظارتی در محلات مستقر شده و افرادی که در این طرح قرار است فعالیت داشته باشند افراد با تجربه و تحصیل‌کرده بوده که به صورت بسیجی وارد طرح شده و در کنار همکاران شبکه بهداشتی درمانی قرار می‌گیرند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت کشور با بیان اینکه هدف از اجرای این طرح شناسایی و محصور کردن افراد مبتلا به کرونا در خانه‌ها است، گفت: تست سریع رایگان در این طرح پیش‌بینی شده است، افرادی که تشخیص داده شوند که مبتلا هستند اجازه تردد نداشته و اگر مبتلایان از برنامه‌های پیش‌بینی شده در این طرح تخطی کنند مشمول جریمه شده و از خدمات دولتی محروم می‌شوند.

او افزود: طرح شهید سلیمانی با نگاه علمی در کشور برنامه‌ریزی شده و وقتی کادر بهداشت و درمان در این طرح محور قرار گرفته‌اند از اقدامات احساسی و مقطعی پرهیز شده است.

پرداخت ۹۰ درصدی هزینه درمان بیماران کرونایی

ناصحی بیان اینکه بیمه سلامت در بخش کرونا هم ورود مناسبی داشته است، گفت: ۹۰ درصد هزینه درمانی افرادی که در مراکز درمانی بستری هستند و ۷۰ درصد هزینه‌های سرپایی را پرداخت کردیم.

او افزود: میانگین هزینه بیماران کرونایی در مراکز درمانی ۶ میلیون تومان است که ۴.۵ میلیون تومان آن توسط بیمه سلامت پرداخت می‌شود.

ناصحی گفت: به دلیل شرایط سخت اقتصادی در حال حاضر آزمون وسع برای ارزیابی توانایی مالی افراد حذف شده، افراد فاقد پوشش بیمه‌ای در صورت بستری شدن در مراکز درمانی روی تخت تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند.

او افزود: میزان اعتبارات هزینه شده این سازمان در ایام کرونا را حدود ۸۵۰ میلیارد تومان اعلام کرده و این روند ادامه دارد و تلاش ما این است که پرداختی‌ها به روز باشد.

مدیر عامل بیمه سلامت کشور گفت: درصد بالایی از مراکز ما در حال حاضر به نسخه نویسی الکترونیک متصل شده و حدود ۴۰ درصد در نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک موفقیت داشتیم.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار