تجهیزات بندرچابهار قابلیت بارگیری ۱۵ هزار تن کالا در روز را دارند

مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: بندر چابهار با تجهیزات مناسب و مدرن برای تخلیه و بارگیری انواع کالا قابلیت بارگیری روزانه ۱۵ هزار تن کالا‌های صادراتی را دارد.

بهروز آقایی  اظهار داشت: بندر چابهار یکی از بنادر مهم و استراتژیک کشور دارای ۲ بندر مهم شهید بهشتی و شهید کلانتری با اسکله‌های متعدد است بطوریکه در بندر شهیدبهشتی ظرفیت بارگیری کالا‌های صادراتی افزایش پنج برابری نسبت به گذشته دارد.

او با بیان این که به واسطه اقدام‌های توسعه‌ای انجام شده، چابهار دیگر یک بندر سنتی نیست، ادامه داد: نبود محدودیت در پهلوگیری کشتی و پذیرش کالا و ارائه تخفیفات قابل توجه در انبارداری کالا‌های معدنی و ساختمانی از جمله قابلیت‌های ویژه این بندر اقیانوسی است.

مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با اشاره به طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار که فاز نخست آن عملیاتی شده است و در فاز دوم اجرایی قرار دارد، تصریح کرد: با توجه به توسعه زیرساختی و تجهیزاتی صورت گرفته، بندر چابهار ظرفیت بسیار مناسبی جهت صادرات مواد معدنی و مصالح ساختمانی به بازار‌های هدف نیز دارد.

او اضافه کرد: ظرفیت‌های موجود در بندر چابهار و تخفیفات هدفمند ارائه شده به کالا‌های صادراتی موجب رشد قابل ملاحظه صادرات از ابتدای امسال تاکنون از این بندر استراتژیک شده است.

او بیان کرد: چابهار بندری مهم و مسیری کم هزینه برای دسترسی کشور‌های منطقه به ویژه افغانستان و آسیای میانه است و هم اینک زیرساخت‌های بندری و تجهیزات استراتژیک تخلیه و بارگیری در بندر چابهار تا میزان ۱۵ میلیون تن کالا در سال وجود دارد که با تکمیل خط آهن چابهار – زاهدان شاهد رشد بیش از پیش این بندر اقیانوسی خواهیم بود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: بندر چابهار در حوزه زیرساخت‌ها و تجهیزات مدرن تخلیه و بارگیری کالا به عنوان یکی از بنادر بزرگ کشور و منطقه جایگاه ویژه و بسیار بالایی را به خود اختصاص داده است.

او ادامه داد: با توجه به این مهم و به واسطه اقدام‌های انجام شده در زمینه رونق تجاری و اقتصادی، از ابتدای امسال نسبت به هشت ماه سال گذشته شاهد رشد چشمگیر صادرات و واردات و ترانزیت کالا در این بندر استراتژیک هستیم.

آقایی اضافه کرد: بندر چابهار دیگر یک بندر سنتی نیست، بلکه به واسطه اقدام‌های توسعه‌ای انجام شده در ویترین جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته و از سویی به لنگرگاهی امن برای پهلوگیری انواع کشتی‌ها تبدیل شده است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار