افزون‌بر ۵۹ هزار ولادت درسیستان و بلوچستان ثبت شده است

مدیرکل ثبت احوال سیستان‌وبلوچستان گفت: ۵۹ هزار و ۴۲۸ ولادت از ابتدای امسال تا کنون در مراکز ثبت احوال این استان به ثبت رسیده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، رضا راحت دهمرده  مدیرکل ثبت احوال سیستان‌وبلوچستان اظهارداشت:در هفته جاری با توجه به دستورالعمل‌های ستاد کرونا در شهرستان‌های قرمز فقط خدمات ولادت و وفات از سوی ثبت احوال ارائه و در سایر شهرستان‌های نارنجی و زرد خدمات به صورت کامل به مراجعان ارائه داده می‌شود.

او با بیان اینکه خدمات ثبت احوال سیستان‌وبلوچستان از ابتدای شروع ویروس کرونا تاکنون متوقف نشده است افزود: همچنین تعداد ۱۰ هزار کارت هوشمند ملی به مراجعان در این استان تحویل داده شده است.

مدیرکل ثبت احوال سیستان‌وبلوچستان بیان کرد: با توجه به خدماتی که در ثبت احوال ارائه می‌شود بیشترین حجم مراجعان در بین دستگاه‌های اجرایی مربوط به ثبت احوال است که ماهیانه نزدیک به ۴۵ تا ۵۰ هزار مراجعه‌کننده دارد.

او ادامه داد: میانگین تغییر نام در سیستان‌وبلوچستان در یک ماه ۶۷ مورد و این میزان برای تغییر نام خانوادگی ۴۰۲ مورد است.

دهمرده تصریح کرد: اسناد سجلی مهمترین سند هویتی یک فرد درجامعه است که نقش اساسی دربرنامه‌ریزی و تدوین برنامه‌های توسعه اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی استان دارد.

او بیان کرد: ثبت به موقع وقایع حیاتی کمک شایانی در ارائه آمار دقیق و موثر خواهد کرد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار