هوای اردبیل از نظر وجود ذرات آلاینده محیطی پاک است

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: هوای اردبیل بر اساس معیار‌های شاخص کیفی هوا (AQI) از نظر وجود ذرات آلاینده محیطی، پاک است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، سعید شهند، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: خوشبختانه با پیگیری‌های صورت گرفته و تامین به موقع قطعات مورد نیاز ایستگاه سنجش کیفی هوای شهر اردبیل و راهبری فنی و اصولی این ایستگاه توسط کارشناسان محیط زیست، ایستگاه مذکور از ابتدای امسال فعال بوده و قادر است ذرات و آلاینده‎های جوی را به صورت روزانه اندازه‌گیری نماید.

او افزود: شهر اردبیل امسال با آلودگی هوا و پدیده گرد و غبار مواجه نبوده و با توجه به برودت هوا در چند هفته اخیر نیز میزان گاز‌های دی اکسید کربن، مونوکسید و ازن جو براساس داده‌های ایستگاه سنجش در حدود مجاز قرار دارند و هوای اردبیل نیز بر اساس معیار‌های شاخص کیفی هوا (AQI) از نظر وجود ذرات آلاینده محیطی، پاک است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل با اشاره به هزینه بالای سرویس و نگهداری ایستگاه هوا افزود: هزینه‌های سرویس و راهبری ایستگاه سنجش کیفی هوا بیش از ۱۰۰ میلیون تومان در سال است که تاکنون با مساعدت‌های معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست، توانسته‌ایم تنها ایستگاه پایش هوای مستقر در استان را فعال نگه داریم.

شهند از مسئولان استان به ویژه استاندار اردبیل خواست برای ارتقای ایستگاه مذکور و اندازه‌گیری برخی دیگر از آلاینده‌ها از قبیل دی اکسید نیتروژن و ذرات معلق با قطر کمتر از ۲/۵ میکرو مساعدت لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.