انعقاد ۱۰۳ قرارداد واگذاری زمین با سرمایه گذاران در شهرک‌های صنعتی اردبیل

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل از انعقاد ۱۰۳ قرارداد واگذاری زمین با سرمایه گذاران در شهرک‌های صنعتی استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، محمد اهلی، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل گفت: از ابتدای امسال تاکنون تعداد ۱۰۳ قرارداد واگذاری زمین با متقاضیان سرمایه گذاری در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان منعقد شده است که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، از افزایش قابل قبولی برخوردار بوده است.

او این میزان واگذاری‌ها را در حدود ۳۵ هکتار زمین صنعتی برشمرد و افزود: از ابتدای تاسیس شرکت شهرک‌های صنعتی تاکنون، بیش از ۱۳۵۰ قرارداد واگذاری زمین با سرمایه گذاران منعقد شده است که در این بین، شهرک صنعتی ۲ اردبیل با بیش از ۶۰۰ قرارداد، بیشترین سهم را در واگذاری‌ها به خود اختصاص داده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل افزایش میل به سرمایه گذاری در شهرک‌های صنعتی را در راستای حمایت‌ها و مشوق‌های جدیدی دانست که در جهت ایجاد رونق اقتصادی، اشتغال پایدار و حمایت از تولید انجام شده است.

اهلی از جمله مشوقات اعطایی به متقاضیان را واگذاری زمین به صورت نقد و اقساط، تخفیف ۵۰ درصدی در حق بهره برداری زمین در مناطق محروم و ارائه بسته‌های حمایتی به واحد‌های تولیدی برشمرد.

او افزود: البته شرط استفاده از مشوق ۵۰ درصدی در مناطق محروم، به پایان رساندن طرح صنعتی در زمان مقرر است که با توجه به بزرگی و نوع طرح، فرجه زمان مشخصی در اختیار متقاضیان قرار داده می‌شود و در صورتی که طرف‌های قرارداد، واحد صنعتی خود را در زمان مقرر به پایان رسانیده و موفق به کسب پایان کار ساختمان و پروانه بهره برداری شوند، اقساط باقیمانده واحد صنعتی تا سقف ۵۰ درصد مشمول بخشودگی می‌شوند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل، شهرک‌های صنعتی کوثر و گرمی و نواحی صنعتی شکرآب، روح کندی، نیر و رضی را مشمول این دستورالعمل برشمرد و ابراز امیدواری کرد این مشوقات باعث افزایش سرمایه گذاری در این مناطق محروم استان گردد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار