اولویت‌های پژوهشی کشور تا سال ۹۸ چه بود؟

مراکز پژوهشی کشور اولویت‌های پژوهشی خود را تا سال ۱۳۹۸ منتشر کرده‌اند.

به گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، مراکز پژوهشی کشور تا سال ۱۳۹۸ اولویت های مورد توجه خود را برای خدمت رسانی منتشر کرده اند، در واقع آمار‌های منتشر شده حاکی از آن است که بیشترین توجه آنان به حوزه اقتصاد اختصاص دارد.

مطابق آمارهای منتشر شده نه‌ تنها حوزه فعالیت غالب مراکز پژوهشی و سیاست پژوهی کشور به «اقتصاد» مربوط است، بلکه بیشترین موضوع پژوهشیِ کشور نیز در حوزه «اقتصاد» رقم خورده است؛ که این، نشان می‌دهد «اقتصاد» به عنوان پررنگ‌ترین دغدغه حال حاضر جامعه، بیشترین فعالیت اندیشکده‌ای در کشور را به خود اختصاص داده است.

از بین ۱۲ حوزه موضوعی شامل «اقتصاد»، «حکمرانی»، «انرژی»، «سیاست خارجی»، «اجتماعی و فرهنگی»، «علم و فناوری»، «کشاورزی و آب»، «سلامت»، «آموزش»، «محیط زیست»، «دفاع و امنیت» و «توسعه منطقه‌ای و شهری»؛ آمار‌ها حاکی از کمترین توجهِ پژوهشی مراکز سیاست‌پژوهی به حوزه مطالعاتی «توسعه منطقه‌ای و شهری» تنها با یک پژوهش است.

طبق اطلاعات سالنامه ۱۳۹۹ جامعه اندیشکده ها، موضوعات «حکمرانی»، «انرژی» و «سیاست خارجی»، اولویت‌های پژوهشی دوم تا چهارم کشور را تشکیل می‌دهند. سالنامه ۱۳۹۹ جامعه اندیشکده ها، نخستین کتاب جامع اطلاعات اندیشکده‌های کشور است که نمایی کلی از وضعیت اندیشکده‌ها تا پایان سال ۱۳۹۸ را نشان می‌دهد.

اولویت‌های پژوهشی کشور تا سال ۹۸ چه بودند؟


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار