میرصانعی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

فعالیت کارگزاری‌ها شفاف است

دبیرکل کانون کارگزاران بورس گفت: سهامداران کارگزاری‌ها مشخص هستند و حتی کارگزاران خصوصی هم اطلاعات خود را در کدال منتشر کرده‌اند.

روح الله میرصانعی، دبیرکل کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار در گفت‌وگو با خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان ، در واکنش به صحبت‌های حاجی بابایی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه در رابطه با ابهام در فعالیت کارگزاران هر شرکت، اظهار کرد: سهامداران هر کارگزاری مشخص هستند، حتی در این بین برخی از کارگزاران خصوصی هم هستند که آنان ملزم شده‌اند تا اطلاعات خود را در سامانه کدال برای شفافیت بیشتر ارائه دهند، بنابراین صحبت آقای حاجی بابایی را تکذیب می‌کنم.

او افزود: به طور مثال کارگزاران بانکی اگر در بورس پذیرش شوند باید اطلاعات خود را در سامانه کدال در قالب افشای اطلاعات انجام دهند، ما اکنون به سمتی حرکت می‌کنیم که شرکت‌های کارگزاری به سمت سهامی عام حرکت می‌کنند، به گونه‌ای که همه مردم بتوانند سهامدار آن شوند.


بیشتر بخوانید


دبیرکل کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار اظهار کرد: در حال حاضر اگر توسط هیئت مدیره سازمان اساسنامه سهامی عام شدن شرکت‌ها تصویب شود قطع به یقین این فرایند تسهیل می‌شود و در این رابطه هم چند شرکت کارگزاری اعلام آمادگی کرده‌اند.

میرصانعی در پایان تصریح کرد: به دنبال این صحبت‌های ضد و نقیض و بی اساس افراد بر بدنه بازار تاثیر گذار است و به راحتی بازار را منفی می‌کند.

انتهای  پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار