محکومیت سفر سفیر آمریکا به یمن از سوی دولت نجات ملی

دولت نجات ملی یمن سفر اخیر سفیر آمریکا به استان المهره را محکوم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری المسیره، در پی سفر از پیش اعلام نشده سفیر آمریکا به استان المهره یمن، دولت نجات ملی این کشور آن را محکوم کرد و اقدامی تحریک آمیز خواند.

عبدالعزیز بن حبتور، رئیس دولت نجات ملی یمن به شبکه المسیره گفت: آمد و شد سفیر آمریکا به استان المهره در آستانه عید استقلال برای هر یمنی آزاد و شریفاقدامی تحریک کننده است این اقدام آمریکایی در واقع واقعیت حضور سعودی‌ها در استان المهره را به عنوان عاملی برای آماده سازی جای پای آمریکایی‌ها آشکارمیکند.

بن حبتور در ادامه افزود: این اقدام آمریکایی‌ها نشان می‌دهد آنچه ائتلاف سعودی به سرکردگی عربستان خوانده شده، چیزی به جز ابزاری برای تحقق منافع آمریکاو صهیونیست‌ها در درجه نخست نیست و ملت یمن نمی‌توانند به هیچ وجهی این اشغالگری را بپذیرند و ما در پایتخت صنعا، برای هر انسان آزاده وشریفی که این منطقه را زیر پای اشغالگران بلرزاند، کمک رسان خواهیم بود.

گفتنی است روز گذشته شماری از منابع و رسانه‌های یمنی از سفر از پیش اعلام نشده سفیر آمریکا به استان المهره یمن خبر دادند.

«بدر کلشات» نماینده امور جوانان استان «المهره» در سخنانی اعلام کرد نظامیان آمریکایی و انگلیسی در شرق این کشور حضور دارند.

او در ادامه اعلام کرد که نظامیان آمریکا و انگلیس در فرودگاه «الغیضه» حضور دارند و «کریستوفر هنزل» سفیر آمریکا در یمن از مقر نیرو‌های آمریکایی و انگلیسی در این فرودگاه بازدید کرده است.

بدر کلشات در ادامه اظهارات خود از همزمانی این اقدام سفیر آمریکا با جشن استقلال یمن از اشغال نیرو‌های انگلیسی ابراز تعجب کرد.

این در حالی است که دفتر رسانه‌ای استانداری المهره نیز در اظهاراتی اعلام کرده بود که کریستوفر هنزل، سفیر آمریکا در یمن دوشنبه در سفری از پیش اعلام نشده وارد این استان شد و با محمد علی یاسر، استاندار المهره و چند مقام محلی، نظامی و امنیتی دیگر این استان دیدار و گفتگو کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار