با حضور معاون وزیر نیرو؛

کلنگ ساخت مرکز دیسپاچینگ برق منطقه‌ای جنوب شرق کشور به زمین زده شد

کلنگ ساخت مرکز کنترل، پایش، مانیتورینگ و سیستم مدیریت انرژی یکپارچه برق منطقه‌ای سیستان‌وبلوچستان امروز چهارشنبه با حضور معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی، استاندار و جمعی از مسوولان این استان به زمین زده شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، علیرضا پرنده مطلق مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای سیستان‌وبلوچستان اظهارداشت: مرکز دیسپاچینگی اولین مرکز یکپارچه با بهره‌مندی از سیستم SCADA/EMS بومی است.

علیرضا پرنده مطلق افزود: قابلیت راهبری و کنترل ایستگاه‌های داخل کشور و تبادلی با کشورهای همسایه، راهبری مجزا جهت کنترل و پایش نیروگاه‌های تولید پراکنده و تجدیدپذیر، امکان اتصال ۳۰ ایستگاه انتقال و نیروگاهی و افزایش تا ۱۰۰ ایستگاه بهره‌مندی از ماژول‌های مربوط به سیستم DTS (Dispatching Training System، امکان ارتباط با مراکز دیسپاچینگ هم سطح در استان‌های مجاور، ارتباط با مراکز دیسپاچینگ ملی و پشتیبان، ارتباط با مراکز دیسپاچینگ فوق توزیع در سطح سیستان و بلوچستان، قابلیت دریافت اطلاعات PMU از جمله اهداف و مزایای انجام این طرح خواهد بود.

وی به مزایای ویژه افتتاح این مرکز نیز اشاره کرد و گفت: در نظر گرفتن ملاحظات و معیارهای امنیت سایبری و پدافند غیرعامل، حمایت از تولیدات داخلی شرکتهای دانش بنیان، اطمینان از پشتیبانی محصول، تسریع در اجرای پروژه، جلوگیری از خروج ارز از کشور، کاهش هزینه‌های اجرا تا ۲۰ درصد نمونه خارجی از دیگر مزایای اجرای این مرکز است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای سیستان‌وبلوچستان تصریح کرد: اعتبار هزینه شده بر این مرکز بالغ بر ۲۵۰ میلیارد ریال بوده است.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی و هیات همراه امروز /چهارشنبه/ وارد فرودگاه بین‌المللی زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان شد.

او در بدو ورود به فرودگاه بین‌المللی زاهدان مورد استقبال استاندار سیستان و بلوچستان، معاونان استاندار، نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی و شماری از مسوولان دستگاه‌های اجرایی این استان قرار گرفت.

این سفر ۲ روزه به منظور افتتاح پروژه‌های صنعت برق سیستان و بلوچستان در هفته سی ام پویش هر هفته الف-ب-ایران انجام شده‌ است.

مراسم پویش هر هفته الف-ب-ایران روز پنجشنبه به صورت ویدئو کنفرانس توسط رییس جمهوری در سه استان سیستان و بلوچستان، خوزستان و خراسان رضوی انجام خواهد شد.

۱۵ پروژه به ارزش یکهزار و ۴۲۸ میلیارد تومان به صورت همزمان در شهرهای زاهدان، زابل، ایرانشهر سراوان و نیکشهر افتتاح خواهد شد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار