کشت سیاه دانه برای نخستین بار در کهگیلویه

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان کهگیلویه گفت: برای نخستین بار در شهرستان کهگیلویه گیاه دارویی سیاه دانه بصورت تحقیقی و ترویجی کشت شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، حکمت الله نریمانی سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان کهگیلویه با اشاره به اهمیت کشت گیاهان دارویی در شهرستان گفت: برای نخستین بار در شهرستان کهگیلویه گیاه دارویی سیاه دانه بصورت تحقیقی و ترویجی کشت شد و با توجه به حاصلخیز بودن خاک و پتانسیل‌های بالای کشاورزی در شهرستان، کشت گیاهان دارویی از اهمیت بالایی برخوردار است که نیاز است کشاورزان به کشت این محصولات توجه کنند.


حکمت الله نریمانی افزود: برای نخستین بار در شهرستان کشت گیاه دارویی سیاه دانه به صورت تحقیقی ترویجی انجام شده که در این خصوص یک هکتار زیر کشت این گیاه رفته است.


او بیان کرد: کشت و برداشت سیاه دانه به صورت کاملا مکانیزه انجام می‌گیرد که بوسیله ماشین آلات کشاورزی کلزا و یونجه کشت می‌شود.

نریمانی گفت: برداشت این محصول ۶ ماه آینده انجام می‌گیرد که پیش بینی می‌شود از هر هکتار بین ۸۰۰ کیلوگرم تا یک تن محصول برداشت شود.

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان کهگیلویه از کشاورزان خواست تا به کشت محصولات پر بازده و کم آب بر روی بیاورند تا علاوه بر افزایش درآمد موجب رونق کشاورزی و تنوع کشت محصولات شوند.


سیما وحدتیان کارشناس کشاورزی هم به مزایای کشت سیاهدانه اشاره کرد و گفت: سیاهدانه، دانه‌ای روغنی است که علاوه بر هزینه پایین کشت، پر محصول است که از دانه و روغن این گیاه در مصارف دارویی استفاده می‌شود که کنجاله سیاه دانه با داشتن پروتئین و فیبر خام به عنوان مکمل غذایی برای انسان و دام استفاده می‌شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.